Rhinitis

פרוטוקול חדש של אימונותרפיה מזורזת נמצא בטוח ויעיל

פרוטוקול חדש של אימונותרפיה מזורזת בחולים הסובלים מאלרגיות מרובות נמצא בטוח ויעיל מאוד- כך עולה ממחקר שהוצג בכינוס השנתי ה-52 של ה-American College of Allergy, Asthma, and Immunology.

מתוך 1865 חולים, 2% חוו תגובות סיסטמיות קלות כמו כאב ראש, סחרחורת או בחילה. חולה אחד בלבד פיתח אנפילקסיס במהלך היומיים של תהליך הדה-סנסיטיזציה המהירה.

התגלית עשויה להוות בשורה טובה לאלפים הסובלים מאלרגיות, העוברים באופן רגיל 6 עד 12 חודשים של זריקות שבועיות עד למינון האחזקה. לעיתים הטיפול עלול להימשך אף זמן ארוך יותר עד שחשים הקלה משמעותית בסימפטומים.

מרכיבים חשובים בפרוטוקול הנחקר כוללים פרה-מדיקציה למניעת אנפילקסיס ושילוב הגישה המזורזת במטרה לקצר את השלב עד למינון האחזקה לפני המעבר לשיטת הטיפול הקונבנציונלית.

לדברי החוקרים, מטרתם הייתה להפוך את ההליך המזורז לבטוח, ונתוני המחקר אכן מראים פרופיל בטיחות דומה לזה של האימונותרפיה הקונבנציונלית. לטענתם, פרה-מדיקציה היא פקטור מכריע לתוצאה הטובה שהושגה מבחינת הבטיחות.

גיל החולים נע בין 1.7 ל-77 שנים, וכולם היו חיוביים לתבחיני אלרגיה עונתיים או רב-שנתיים. מתוכם, 97% סבלו מנזלת אלרגית, 53% מאסתמה, ו-48% סבלו מסינוסיטיס כרונית. תערובות תמצית מותאמות אישית הוכנו לכל חולה, כאשר רוב החולים היו זקוקים לטיפול רב-אלרגני.

לפני התחלת האימונותרפיה, כל חולה טופל במשך 72 שעות באחד מהבאים: 1) פרדניזון (60 מ”ג ליום במבוגר, 2 מ”ג לק”ג ליום בילד) ואנטיהיסטמין H1, cetirizine, fexofenadine, או loratidine, או 2) פרדניזון (באותו מינון), אנטגוניסטים ל- H1 ואנטגוניסטים ל- H2, כולל ranitidine, famotidine או cimetidine.

פרה-מדיקציה ספציפית

בהתבסס על נתונים נוכחיים ואחרים, סוברים החוקרים כי 72 שעות של פרה-מדיקציה הן המינימום למניעת תגובות סיסטמיות.

במסגרת אימונותרפיה מזורזת, כל חולה קיבל סך הכל 8 זריקות במשך שעה ו-45 דקות, ו-30 דקות של השגחה לאחר מכן.

הטיפול הסתיים במהילה של 1 מתחת לרמת האחזקה של כל חולה. כתוצאה מכך, החולים המשיכו לקבל מינונים גבוהים יותר תוך התחלה מחדש של לוח הזמנים הקונבנציונלי של זריקות שבועיות למשך 6-8 שבועות. כל החולים נתבקשו לחזור לזריקת המעקב הראשונה תוך 7 ימים מסיום הטיפול המזורז.

לדברי החוקרים, מדובר בפקטור חשוב נוסף. כאשר חולים לא מקבלים את הזריקה הבאה תוך שבוע, הם נוטים לסבול יותר מתגובות סיסטמיות. לכן חשוב לוודא שהחולים ייענו לכך בטרם מתחילים את הטיפול.

על-אף שתוצאות משלב מינון האחזקה לא נכללו בנתוני המחקר, החוקרים מדווחים, כי תגובות סיסטמיות נוספות התרחשו, אך באופן כללי הן היו קלות והשפיעו על פחות מ-5% מהחולים.

שאלות בטיחות

הבטיחות, בעיקר בנוגע לסיכון לאנפילקסיס, הייתה בסימן שאלה כאשר זה הגיע לשימוש נרחב באימונותרפיה מזורזת, ורופאים רבים אינם נלהבים להשתמש בה.

יש המעוניינים לראות את נתוני הבטיחות במינונים הגבוהים יותר. לדבריהם, זה מפתה למצוא שיטה בטוחה שיכולה להשיג את אותן תוצאות בטיפול קצר יותר, אך עדיין אין ערבות נגד תגובות סיסטמיות.

בנוסף, החולים במחקר הנוכחי טופלו ע”י מומחים לאלרגיה שהתנסו בדה-סנסיטיזציה מזורזת, שהוכנו להתמודד עם אנפילקסיס, ונעזרו בצוות מאומן היטב. אף רופא כללי לא יכול להתחרות בכך.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • האם בחולי פסוריאזיס סיכון מוגבר למחלת ריאות חסימתית כרונית? (Resp Med)

    האם בחולי פסוריאזיס סיכון מוגבר למחלת ריאות חסימתית כרונית? (Resp Med)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Respiratory Medicine עולה כי אבחנה של פסוריאזיס אינה מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות מחלת ריאות חסימתית כרונית (Chronic Obstructive Pulmonary Disease, או COPD). ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הבנת הקשר בין פסוריאזיס ובין מחלת ריאות חסימתית כרונית עשויה לסייע בטיפול טוב יותר בחולים. מטרתם במחקר הנוכחי הייתה לקבוע את שיעורי […]

  • ההשפעה של הפרעות נשימה בשינה על איזון אסמה בילדים (Resp Med)

    ההשפעה של הפרעות נשימה בשינה על איזון אסמה בילדים (Resp Med)

    בילדים עם אסתמה הפרעות נשימה בשינה עשויות לפגוע במאמצים לאזן את מחלת הריאות ובאיכות החיים של הילדים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Respiratory Medicine. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בילדים, אסמה והפרעות נשימה בשינה עלולות לפגוע באיכות החיים של החולים, כאשר הפרעות הנשימה בשינה עלולות להקשות על איזון מחלת הריאות. מטרת המחקר […]

  • היעילות והבטיחות של Donidalorsen כנגד אנגיואדמה תורשתית (N Engl J Med)

    היעילות והבטיחות של Donidalorsen כנגד אנגיואדמה תורשתית (N Engl J Med)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine עולות עדויות חדשות התומכות במתן Donidalorsen כטיפול מניעתי בחולים עם אנגיואדמה תורשתית לאחר שהוכח כי הטיפול התרופתי הפחית את שיעור התלקחויות המחלה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אנגיואדמה תורשתית הינה הפרעה נדירה, המתאפיינת באירועים חוזרים של נפיחות העלולה להיות מסכנת-חיים.  טיפול מונע ארוך-טווח עשוי […]

  • אורטיקריה מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של מחלה ממארת (British Journal of Dermatology)

    אורטיקריה מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של מחלה ממארת (British Journal of Dermatology)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת British Journal of Dermatology עולה כי בהשוואה לאוכלוסייה הכללית, בחולים עם אורטיקריה תועדה עליה של 49% בסיכון להתפתחות מחלה ממארת בשנה הראשונה לאחר האבחנה, עם ירידה בסיכון ל-6% בשנים הבאות. מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי התבסס על נתונים ממאגרים בדנמרק ובחן את היארעות הסיכון לממאירות בקרב חולים עם אורטיקריה בהשוואה לסיכון לממאירות […]

  • היעילות והבטיחות של Risankizumab לטיפול בדלקת מפרקים פסוריאטית פעילה (Rheumatology and Therapy)

    היעילות והבטיחות של Risankizumab לטיפול בדלקת מפרקים פסוריאטית פעילה (Rheumatology and Therapy)

    במאמר שפורסם בכתב העת Rheumatology and Therapy מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, התומכות ביעילות וסבילות של Risankizumab (סקייריזי) לאורך 100 שבועות, כאשר מרבית החולים שהגיבו לטיפול לאחר 52 שבועות שמרו על התגובה לאורך זמן, ללא סוגיות בטיחות חדשות.   ברקע למחקר מסבירים כי אין נתונים רבים אודות ההשפעה ארוכת הטווח של טיפולים תרופתיים לדלקת […]

  • תוצאות חיוביות לטיפול ב-Sonelokimab כנגד דלקת מפרקים פסוריאטית (מתוך כנס ה-EULAR)

    תוצאות חיוביות לטיפול ב-Sonelokimab כנגד דלקת מפרקים פסוריאטית (מתוך כנס ה-EULAR)

    מתן טיפול ב- Sonelokimab לחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית פעילה הוביל לשיעור גבוה יותר של חולים שהשיגו שיפור של לפחות 50% במדד ACR (או American College of Rheumatology), בהשוואה לפלסבו, כך עולה מתוצאות מחקר בשלב 2 שהוצגו במהלך כנס ה-European Alliance of Associations for Rheumatology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Sonelokimab הינו נוגדן הנקשר ל-IL-17A, […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר טיפול מקומי חדש להזעת-יתר בבית השחי (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר טיפול מקומי חדש להזעת-יתר בבית השחי (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור טיפול אנטי-כולינרגי מקומי, ג’ל Sofpironium 12.45%, לטיפול במקרים של הזעת-יתר ראשונית בבית השחי במבוגרים וילדים בגילאי 9 שנים ומעלה. על-פי ההודעה לעיתונות מטעם חברת Botanix Pharmaceuticals, אשר פיתחה את המוצר ותשווק אותו, האישור מבוסס על תוצאות שני מחקרים בשלב 3 שכללו 710 משתתפים עם […]

  • ההשפעה של Dupilumab על התקדמות המצעד האטופי בילדים עם אטופיק דרמטיטיס (J Am Acad Dermatol)

    ההשפעה של Dupilumab על התקדמות המצעד האטופי בילדים עם אטופיק דרמטיטיס (J Am Acad Dermatol)

    בילדים עם אטופיק דרמטיטיס תחת טיפול ב- Dupilumab (דופיקסנט) ייתכן סיכון מופחת להתקדמות מצעד אטופי (Atopic March), המוגדר כהתפתחות אסתמה או נזלת אלרגית, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American Academy of Dermatology. מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי התבסס על נתונים מרשת US Collaborative Network והתמקד בילדים עד גיל 18 שנים עם שתי […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה