Rheumatology Other

מחלות ראומטיות בהריון מעלות סיכון לאירוע קרדיווסקולרי (ACR)

נשים בהריון עם מחלות ראומטיות בסיכון מוגבר פי ארבעה לאירוע קרדיווסקולרי, כך עולה ממחקר שהוצג ב-American College of Rheumatology

נשים בהריון עם מחלות ראומטיות אוטואימוניות בעלות סיכון מוגבר פי ארבעה לחוות אירוע קרדיווסקולרי חריף מאשר נשים בהריון ללא מחלות אלה, כך עולה ממחקר חדש שהוצג ב-American College of Rheumatology 2023.

בנוסף, מצא המחקר כי מטופלות שחוו אירוע קרדיווסקולרי היו גם בסיכון מוגבר ללידה מוקדמת ותוצאות שליליות אחרות של הריון, וכי לנשים בהריון עם תסמונת אנטי-פוספוליפידים ראשונית הייתה עלייה של פי 15 בסיכון.

בתגובה להצגת המחקר, ציינה המנחה בכנס כי “המחקר קיבץ את המחלות הראומטיות יחד וזאבת היא עשויה להיות זו שגורמת לתוצאות הללו, השאלה היא אם מוציאים את לופוס, אז מה הסיכון? זו תהיה שאלה מעניינת”.

המחקר כלל 7 נבדקות, מתוכן ל-19,340 הייתה מחלה ראומטית אוטואימונית ול-7758 תסמונת אנטי-פוספוליפידים. החוקרים בחנו כמה מהן חוו אירוע קרדיווסקולרי חריף במהלך ההריון ועד 6 שבועות לאחר הלידה.

אירועים קרדיווסקולריים התרחשו ב-2.0% מהנשים עם מחלות ראומטיות אוטואימוניות, ב-6.9% מהנשים עם תסמונת אנטי-פוספוליפידים ובקרב 0.4% מהנשים ללא מצבים אלו.

הסיכון לאירועים קרדיוסקולרים היה גבוה פי ארבעה בקבוצת המחלות הראומטיות (סיכון יחסי מתואם [aRR], 4.1; רווח סמך של 95%, 3.7 – 4.5), וכמעט פי 15 גבוה יותר בקבוצת התסמונת האנטי-פוספוליפידים (aRR, 14.7; 95% CI, 13.5 – 16.0) מאשר בקבוצת הביקורת. לנשים עם זאבת אדמנתית מערכתית היה סיכון גבוה פי שישה לאירוע קרדיווסקולרי, שהוחמר עוד יותר על ידי תסמונת אנטי-פוספוליפידים (סיכון גבוה פי 18) או לופוס נפריטיס (סיכון גבוה פי 15).

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה