Rheumatology Other

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר פורמולה תוך-ורידית של Secukinumab (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר פורמולה תוך-ורידית של Secukinumab (קוסנטיקס) לטיפול במבוגרים עם דלקת מפרקים פסוריאטית, דלקת חוליות מקשחת וספונדילוארתריטיס.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Secukinumab הינו הטיפול היחיד המאושר למתן תוך-ורידי המכוון באופן ספציפי כנגד Interleukin-17A והינו התכשיר היחיד שאינו פועל כמעכב TNF הזמין לטיפול בשלוש התוויות של דלקת מפרקים פסוריאטית, דלקת חוליות מקשחת, וספונדילוארתריטיס אקסיאלית לא-הדמייתית.

האישור הנוכחי מייצג את הטיפול התוך-ורידי החדש הראשון מזה שש שנים לשלושת המצבים הללו. התרופה אושרה לראשונה בשנת 2015 ועד כה הייתה זמינה רק לזריקה תת-עורית.

הפורמולה החדשה מאושרת גם להתוויות אחרות של Secukinumab, כולל פסוריאזיס רובדית בחולים בגילאי 6 שנים ומעלה, ילדים בגילאי שנתיים ומעלה עם דלקת מפרקים פסוריאטית ודלקת מפרקים מלווה באנתזיטיס בחולים בגילאי 4 שנים ומעלה.

חלק גדול מהחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית וחולים עם ספונדילוארתריטיס אקסיאלי לא-הדמייתי בארצות הברית נדרשים לטיפול תוך-ורידי ממגוון סיבות, כולל חוסר-נוחות עם זריקות עצמיות או פשוט העדפה של טיפולים הניתנים במרפאה. האישור של Secukinumab כטיפול תוך-ורידי מהווה צעד חשוב עבור החולים מאחר ומרחיב את אפשרויות הטיפול הזמינות, לצד נוחות והכרות עם הטיפול.

הפורמולה התוך-ורידית ניתנת פעם בחודש, בעירוי לאורך 30 דקות ובמינון מותאם משקל. מחברת נוברטיס נמסר כי אפשרות הטיפול החדשה תהיה זמינה לפני תום השנה.

בעקבות האישור הנוכחי של Secukinumab כפורמולה תוך-ורידית, ביחד עם פורמולה זמינה לזריקה תת-עורית, ניתן להרחיב את היקף השימוש בתרופה זו לטיפול באוכלוסיית חולים רחבה יותר.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה