Rheumatology Other

טיפול בתרופות להפחתת הפרשת חומצה מפחית יעילות טיפול תרופתי כנגד סקלרודרמה (Seminars in Arthritis & Rheumatism)

בחולים עם אבחנה של סקלרודרמה, טיפול בתרופות להפחתת הפרשת חומצה עלול להפחית את הזמינות הביולוגית של Mycophenolate Mofetil, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Seminars in Arthritis & Rheumatism.

החוקרים השלימו מחקר חתך בתווית-פתוחה שכלל 20 נשים עם אבחנה של סקלרודרמה במרכז יחיד, אשר היו תחת טיפול במינון יציב של Mycophenolate Mofetil (1.5-2 גרם ביום) למשך לפחות שלושה חודשים. המשתתפים נטלו טיפול ב- Mycophenolate Mofetil בלבד למשך חודש אחד, לאחר מכן בחודש השני נטלו את הטיפול בשילוב עם Ranitidine במינון יומי של 300 מ”ג, לאחר מכן בחודש השלישי נטלו את הטיפול בשילוב עם Esomeprazole במינון 40 מ”ג ביום.

במחקר נבחנה זמינות ביולוגית של Mycophenolate Mofetil במהלך טיפול ב-Ranitidine או Esomperazole ונבחנה ההשפעה של תרופות אלו על מדד גסטרואינטסטינאלי של UCLA Scleroderma Clinical Trial Consortium Gastrointestinal Tract 2.0.

החוקרים הוציאו מהמחקר חולים שקיבלו טיפול נלווה ב-Cholestyramine, סותרי חומצה המכילים אלומיניום או מגנזיום ו-Rifampicin; חולים שנטלו סטרואידים במינון מקביל לפרדניזולון של מעל 5 מ”ג ביום; חולים שנטלו Mycophenolate Mofetil בשילוב עם מעכב תעלות מימן או חסם קולטן להיסטמין; חולים עם מחלת כליות כרונית עם קצב פינוי גלומרולארי קטן מ-30 מ”ל/דקה; חולים עם זיהום ב-HIV, HCV, או HBV; או חולים עם מחלת ריאות סופנית או כיבים בתריסריון וקיבה.

מהנתונים עולה כי השטח מתחת לעקומה של רמות Mycophenolate Mofetil לאורך 12 שעות ירד בממוצע ב-32.7% (הבדל ממוצע של 22.8 מק”ג/שעה/מ”ל) כאשר הטיפול ניתן בשילוב עם Esomeprazole וירדו ב-21.97% (הבדל ממוצע של 14.93 מק”ג/שעה/מ”ל) כאשר הטיפול ניתן בשילוב עם Ranitidine, בהשוואה לשטח שתועד תחת Mycophenolate Mofetil בלבד.

לא תועדו הבדלים משמעותיים במדד הפרמקוקינטי T-max בין טיפול ב- Mycophenolate Mofetil בלבד לעומת משלב Mycophenolate Mofetil עם Ranitidine, אך זוהה הבדל משמעותי עם Esomeprazole. ריכוז C-max פחת משמעותית עם מתן Ranitidine או Esomeprazole לעומת Mycophenolate Mofetil בלבד.

החוקרים מדווחים על ירידה במדדים גסטרואינטסטינאליים כאשר הטיפול ב- Mycophenolate Mofetil ניתן בשילוב עם Esomeprazole לעומת Ranitidine.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהממצאים עולה כי בחולים עם תסמיני מחלת החזר קיבה-וושט משמעותיים שנדרשו לטיפול ב- Mycophenolate Mofetil, אפשרויות הטיפול כולל ניטור רמות Mycophenolate Mofetil, מעבר ל-Mycophenolate Sodium מצופה או הגדלת מרווח הטיפול בתרופות כנגד חומצה.

Seminars in Arthritis & Rheumatism, Sep 28, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה