Rheumatoid Arthritis

בדיקת דם חדשה עשויה לסייע בזיהוי דלקת מפרקים בשלב מוקדם (Arthritis Res Ther)

בדיקת דם חדשה לכימות חלקי חלבון פגום עשויה לסייע באבחנת אוסטיאוארתריטיס, דלקת מפרקים שגרונית וסוגים אחרים של מחלות מפרקים דלקתיות בשלב מוקדם, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Arthritis Research & Therapy.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים דגימות פלזמה ונוזל סינוביאלי לחלבונים וחומצות אמינו לאחר חמצון, תוספת ניטרט או גלוקוז ב-225 נבדקים. המחקר כלל 46 חולים עם אוסטיאוארתריטיס בשלב מוקדם, 45 חולים עם דלקת מפרקים שגרונית בשלב מוקדם, 42 חולים עם מחלת מפרקים דלקתית שאינה דלקת מפרקים שגרונית, 17 חולים עם אוסטיאוארתריטיס חמור ומתקדם ו-22 חולים עם דלקת מפרקים שגרונית מתקדמת.

באמצעות ניתוח לימוד המכונה, החוקרים פיתחו אלגוריתם אבחנתי היכול להבחין בין נבדקים עם מחלת מפרקים וביקורות בריאות, ולאחר מכן האלגוריתם יכול להבחין בין אוסטיאוארתריטיס בשלב מוקדם, דלקת מפרקים שגרונית בשלב מוקדם ומחלת מפרקים דלקתית שאינה דלקת מפרקים שגרונית על-פי סמינ חמצון, תוספת ניטרט או סוכר לחלבונים.

מהנתונים עולה כי באלו ללא מחלת מפרקים ובאלו עם דלקת מפרקים פרופיל שונה לחלוטין בדגימות נוזל פלזמה ונוזל סינוביאלי.

הוספת מדדים אלו לסמני Hydroxyproline ונוגדני כנגד CCP (Citric Citrullinated Peptide) הובילה למבחן בעל רגישות וסגוליות גבוהות לאבחנת מחלה בשלב מוקדם וזיהוי סוגים שונים של מחלות מפרקים דלקתיות.

הבדיקה מבוססת כל כימות חלקי חלבונים שניזוקו בשלב מוקדם במהלך מחלת מפרקים, הדולפים מהמפרק לדם. מאחר והבדיקה מבוססת על סמנים של מנגנון המחלה הדיוק היה מצויין.

Arthritis Res Ther 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה