Rheumatoid Arthritis

תמיכת מנהל המזון והתרופות האמריקאי להרחבת השימוש באקטמרה (מתוך הודעת Roche)

FDA

מנהל המזון והתרופות האמריקאי נתן אישור לסטטוס פורץ-דרך לטיפול באקטמרה (Tocilizumab) של חברת רוש, המשמשת לטיפול בדלקת מפרקים שגרונית, כך שתשמש לטיפול גם במצבי GCA (Giant Cell Arteritis). יצרנית התרופות השוויצרית מדווחת כי צעד זה עשוי לסייע להרחבת השימוש בתרופה.

GCA הינה מחלה אוטואימונית כרונית, הנובעת מדלקת של עורקים בגודל גדול ובינוני, לרוב באזור הראש אך גם באבי העורקים ובענפים שלו. לרוב המחלה פוגעת בחולים מעל גיל 50.

לאחר אישור התרופה לראשונה בשנת 2010, ברוש ממשיכים לבחון שימושים חדשים לאקטמרה, כטיפול במחלות אוטואימוניות נוספות. תווית טיפול פורץ-דרך של מנהל המזון והתרופות האמריקאי מאיצה הערכת תרופות המדגימות פוטנציאל שיפור משמעותי על-פני טיפולים אחרים.

מחברת התרופות נמסר כי הכרזת הסוכנות על הטיפול כפורץ-דרך ל-GCA מדגישה את המשך המחויבות של החברה להערכת הטיפול במחלות אוטואימוניות נוספות, להן טרם נמצא טיפול הולם.

מתוצאות מחקר קודם, שפורסמו במהלך חודש יוני השנה, עלה כי עם שילוב אקטמרה ומשטר סטרואידים בן שישה חודשים שיעורי הפוגה ממושכת לאורך שנה אחת, בהשוואה למשטר טיפול שכלל טיפול בן 6 או 12 חודשים בסטרואידים בלבד, המשמש כטיפול הסטנדרטי כיום.

מתוך הודעת Roche

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה