Rheumatoid Arthritis

התועלת של מתוטרקסט עם הפחתת מינון סטרואידים בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית בשלב מוקדם (Ann Rheum Dis)

חוקרים מבלגיה מדווחים במאמר חדש, שפורסם בכתב העת Annals of the Rheumatic Diseases, כי משלב מתוטרקסט עם הפחתת מינון סטרואידים להשראת הפוגה בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis או RA) הינו טיפול יעיל, בטוח וישים בחולים עם מחלה בשלב מוקדם.

החוקרים כותבים כי בחולי RA נדרש טיפול מהיר, אינטנסיבי וליעד אך עדיין יש שאלות אודות המינון האופטימאלי ומשלב הטיפול התרופתי.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את יעילות משלבים שונים של תרופות ממשפחת DMARD (Disease-Modifying Anti-Rheumatic Drugs), עם או ללא השראת הפוגה ע”י גלוקוקורטיקואידים, במדגם שכלל 289 חולים בסיכון-גבוה ו-90 חולים בסיכון נמוך עם דלקת מפרקים שגרונית בשלב מוקדם.

חולים בסיכון גבוה חולקו באקראי למשלב COBRA Classic שכלל Methotrexate שבועי, Sulfasalazine יומי והפחתה הדרגתית שבועית של פרדניזון פומי); משלב COBRA Slim שכלל Methotrexate שבועי עם הפחתה שבועית הדרגתית של פרדניזון פומי); או COBRA Avant Grade שכלל Methotrexate שבועי, Leflunomide יומי והפחתה הדרגתית של פרדניזון פומי. חולים בסיכון נמוך חולקו באקראי ל-COBRA Slim או העלאת מינון Methotrexate (ללא טיפול פומי בסטרואידים).

בחולים בסיכון גבוה לא תועדו הבדלים בתוצא העיקרי הפוגה לאחר 52 שבועות. בדומה, בחולים בסיכון נמוך תועדו שיעורי הפוגה של 67.4% עם משלב COBRA Slim ו-57.4% עם העלאת מינון Methotrexate.

בקבוצת הטיפול במשלב COBRA Slim תועדו יותר שינויים בטיפול וזריקות גלוקוקורטיקואידים ומספרית פחות תופעות לוואי על-רקע הטיפול עם COBRA Slim, בהשוואה למשטרים אחרים, אם כי הבדלים אלו היו קטנים ולא הגיעו למובהקות סטטיסטית.

Ann Rheum Dis 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה