Rheumatoid Arthritis

הערכת הסיכון לזיהומים חמורים בעקבות טיפול באופיואידים בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Arthritis & Rheumatism)

במאמר שפורסם בכתב העת Arthritis & Rheumatism מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה קשר בין טיפול באופיואידים ובין סיכון מוגבר לאשפוזים בשל זיהומים חמורים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים מצאו כי אופיואידים מסוימים עשויים לפגוע בתפקוד מערכת החיסון. כעת הם ביקשו לקבוע אם קיים קשר בין טיפול באופיואידים ובין סיכון מוגבר לזיהומים חמורים בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis).

מדובר בסדרת מקרים עם בקרה-עצמית המבוססת על מדגם רטרוספקטיבי של 13,796 חולים עם דלקת מפרקים שגרונית במאגר Tennessee Medicaid (1995-2009). החוקרים ערכו השוואה של הסיכון לאשפוזים בשל זיהומים חמורים במהלך תקופות טיפול באופיואידים אל מול תקופות בהן אותם חולים לא טופלו באופיואידים. ניתוח נוסף נועד לבחון שימוש באופיואידים חדשים, טיפול באופיואידים בעלי תכונות המדכאות את פעילות מערכת החיסון, טיפול ארוך-טווח באופיואידים ומינוני אופיואידים שונים.

מבין 1,790 חולים עם דלקת מפרקים שגרונית שאושפזו לפחות פעם אחת בשל זיהום חמור, יחס ההיארעות המתוקן של זיהומים חמורים היה גבוה יותר בתקופות בהן טופלו באופיואידים, בהשוואה לתקופות בהן לא נטלו את הטיפול התרופתי (יחס שיעורי היארעות של 1.39). שיעורי ההיארעות היו גם גבוהים יותר במהלך תקופות של טיפול ארוך-טווח באופיואידים, שימוש באופיואידים בעלי השפעה לדיכוי מערכת החיסון וטיפול חדש באופיואידים בהשוואה לתקופות בהן לא טופלו באופיואידים (יחס שיעורי היארעות של 2.01; יחס שיעורי היארעות של 1.72, יחס שיעורי היארעות של 2.38, בהתאמה).

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים מעידים על קשר בין טיפול באופיואידים ובין סיכון מוגבר לאשפוזים בשל זיהומים חמורים.

Arthritis & Rheumatology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה