Rheumatoid Arthritis

פרוטאב קיבלה אישור פטנט בסין עבור רצפים שונים של נוגדנים והגנה על שימוש בהם בטיפול בדלקת מפרקים שגרונית ומחלות מעי דלקתיות (הודעת HBL)

הודעת חברת HBL

חברת HBL (הדסית ביו) מודיעה כי חברת הבת פרוטאב קיבלה אישור לרישום פטנט בסין עבור רצפים שונים של נוגדנים, ובכללם נוגדן הפרוזומאב הנמצא בקדמת מאמצי הפיתוח של פרוטאב. בנוסף, הפטנט החדש מבטיח את הגנת הקניין הרוחני של החברה גם בשימוש ברצפים של נוגדנים בטיפול בחולי דלקת פרקים שגרונית ומחלות מעי דלקתיות. תוקף הפטנט הינו עד לחודש ספטמבר, 2030.

פרוטאב עוסקת בפיתוח תרופות לטיפול בדלקת פרקים שגרונית ומחלות אוטו-אימוניות נוספות. הפטנט בסין, שכותרתו “Humanized antibodies specific for Hsp65-Derived Peptide-6 methods and uses thereof (Chinese Patent No. 201080050177.2)” מתייחס לרצפים שונים של נוגדנים שעברו תהליך האנשה (humanization) ופטנט דומה הוגש לאישור לרישום במגוון רחב של מדינות, וקיבל אישור לרישום בארה”ב בחודש נובמבר 2013.

קבוצת HBL השלימה בחודשים האחרונים השקעה בחברת פרוטאב בהיקף של 460 אלף דולר ואף דיווחה כי ה-NIH, המכון הלאומי לבריאות בארה”ב, יבצע ניסויי היתכנות בנוגדן האנושי שפיתחה פרוטאב במודלים בעכברים למחלת בכצ’ט, מחלה אוטואימונית נדירה הגורמת לדלקת כרונית של כלי הדם. פרוטאב מנהלת מגעים גם עם מוסד אקדמי בכיר נוסף לשיתוף פעולה בקשר לפענוח מנגנון הפעולה של הנוגדן.

פרוטאב מפתחת תרופות לטיפול בדלקת פרקים שגרונית (RA), מחלות מעי דלקתיות ובכלל זה מחלקת קרוהן ודלקת כיבית של המעי הגס, וכן מחלות אוטו-אימוניות נוספות. לחברה גישה טיפולית חדשנית המתבססת על תגליות של פרופ’ יעקב נפרסטק מבית החולים הדסה עין כרם, לוויסות סיגנאלים פרו-דלקתיים ואנטי דלקתיים על ידי פיתוח נוגדנים אנושיים. המוצר המוביל של החברה הוא נוגדן אנושי, פרוזומאב, המסיט את שיווי המשקל של התהליך הדלקתי לכיוון נוגד דלקת.

לאחר השלמת גילוי חלבון המטרה של פרוזומאב, הוכחת היתכנות במודלים פרה-קליניים של דלקת פרקים שגרונית ומחלות מעי דלקתיות, ופיתוח תהליכי ייצור וניסויים טוקסיקולוגיים במכרסמים, פרוטאב כעת מבצעת ניסויים פרה-קליניים באינדיקציות אשר חלקן אינדיקציות לפיתוח תרופת יתום (orphan drug indication) וחלקן אינדיקציות בהן יש צורך ממשי בתרופות חדשות (unmet clinical need). מסלול תרופת היתום מקצר את משך זמן פיתוח התרופה, מאפשר קבלת מענקים לפיתוח, מעניק הטבות מס ומבטיח לחברה זכויות שיווק בלעדיות לאחר קבלת אישור שיווק מתאים.

תמי כפיר, מנכ”לית HBL, מסרה היום כי “אנו שמחים על קבלת אישור הפטנט החשוב בסין, המהווה חיזוק לקניין הרוחני של פרוטאב, לאחר שבשנה האחרונה השלמנו בהצלחה אבן דרך חשובה עם גילוי חלבון המטרה של הנוגדן. זהו שלב קריטי בדרך לכניסה לניסויים קליניים וכניסה לאינדיקציות פרה קליניות חדשות אשר חלקן אינדיקציות לפיתוח תרופות יתום, הזוכות לעניין רב בקרב שוק ההון בארה”ב. להערכת פרוטאב במהלך השנה הקרובה תיקבע האינדיקציה המובילה של החברה”.

פרוטאב התאגדה בשנת 2005 ומוחזקת על ידי קבוצת HBL, קרן פונטיפקס וחברת כלל תעשיות ביוטכנולוגיה. פעילות הפיתוח של החברה פונה לשווי שוק עולמי לתרופות עבור מחלות מעי דלקתיות (IBD) בלבד של כ-6.6 מיליארד דולר נכון ל-2010.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה