Rheumatoid Arthritis

טיפול ב-Abatacept מעכב התקדמות רדיוגרפית בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Mod Rheumatol.)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Modern Rheumatology, עולה כי לטיפול ב- Abatacept השפעה חיובית על התסמינים ועל המבנה בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis), עם עיכוב ההתקדמות הרדיוגרפית, לצד פרופיל בטיחות טוב.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לקבוע את ההשפעות של Abatacept על נזק מפרקי ואת התועלת הקלינית והבטיחות בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית. 50 חולים יפנים עם דלקת מפרקים שגרונית טופלו ב- Abatacept במשך 24 שבועות, כאשר לאחר 24 שבועות, 20% מהחולים היו בהפוגה קלינית (לפי מדד Simplified Disease Activity Score של 3.3 ומטה), בעוד ש-50% היו בהפוגה או עם פעילות מחלה נמוכה.

הפוגה מבנית (התקדמות של 0.5 או פחות במדד Modified Total Sharp Score) תועדה ב-76% מהחולים. השינוי במדד mTSS ירד באופן משמעותי מ-7.1 בתחילת המחקר ל-1.8 לאחר 24 שבועות. רמות CRP (C-Reactive Protein) זוהו כגורם הפרוגנוסטי הבלתי-תלוי היחידי להתקדמות נזק מפרקי לאחר 24 שבועות, בעוד שמדד SDAI ורמות Matrix Metalloproteinase-3 לא היו מובהקות סטטיסטית. בשיעור גבוה מאוד של חולים עם רמות CRP נמוכות מ-1.5 מ”ג לד”ל (88%) תועדה הפוגה מבנית.

במונחים של בטיחות, שיעורי ההקפדה על הטיפול בכל החולים היו טובים (80%) ודלקת חניכיים הינה תופעת הלוואי היחידה שתועדה עם הטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי Abatacept הינו טיפול יעיל ובטוח לחולים עם דלקת מפרקים שגרונית, עם השפעה קלינית ומבנית חיובית.

Mod Rheumatol. 2014 Jan;24(1):42-51

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה