Rheumatoid Arthritis

הערכת שיעורי ההפוגה של דלקת מפרקים שגרונית עם טיפול ב-Tocilizumab (מתוך Mod Rheumatol)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Modern Rheumatology מדווחים חוקרים כי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis), הטיפול ב- Tocilizumab(אקטמרה) יעיל מאוד הן בחולים שטופלו קודם לכן בתרופות ביולוגיות והן באלו שלא קיבלו טיפול ביולוגי, עם שיעורי הפוגה גבוהים יותר.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את שיעורי ההפוגה בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית שטופלו ב- Tocilizumab, על-פי נתונים ממאגר פרוספקטיבי.הם כללו במחקר 114 חולים עם דלקת מפרקים שגרונית, שטופלו ב- Tocilizumab במשך ממוצע של 3.5 שנים. שיעורי ההפוגה נקבעו על-סמך קריטריוני EULAR והקריטריונים החדשים מטעם ACR/EULAR.

מבין 114 החולים שנכללו במחקר (משך מחלה ממוצע של 10.6 שנים), 76 חולים טופלו בעבר במעכבי TNF (67%). מדד DAS28-ESR הממוצע עמד על 5.4 והשתפר ל-2.4 לאחר 36 חודשים. בסה”כ, מדד DAS28-ESR נמוך מ-2.6 תועד ב-66.7% מהחולים, בעוד ששיעורי הפוגה לפי קריטריוני ACR/EULAR עמדו על 35.1%. שיעורי ההפוגה לפי קריטריוני ACR/EULAR היו גבוהים יותר משמעותית בחולים שלא קיבלו טיפול ביולוגי, עם תגובה טובה בחודש הראשון.

בקרב 23 החולים שהשלימו את שלוש שנות הטיפול, עם הפוגה לאחר שנה אחת לפי קריטריוני ACR/EULAR, 15 חולים (65%) נותרו בהפוגה וב-16 חולים (70%) מדדי DAS28-EULAR היו נמוכים מ-2.6 בתום המעקב. שיעור החולים שהמשיך בטיפול התרופתי לאחר 36 חודשים עמד על 68.2%.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי Tocilizumab הינו טיפול יעיל מאוד בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית, עם שיעורי הפוגה גבוהים ושיעור נמוך של חולים הבוחרים להפסיק את הטיפול התרופתי.

Mod Rheumatol. 2013 Apr 8

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה