Rheumatoid Arthritis

השוואה בין Abatacept ו-Adalimumab בטיפול בדלקת מפרקים שגרונית (Arthritis Rheum)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת 13 בינואר של כתב העת Arthritis & Rheumatism עולה כי טיפול בזריקות תת-עוריות של Abatacept וטיפול תת-עורי ב- Adalimumab דומים ביעילותם בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית. פרופיל הבטיחות היה דומה, אם כי Adalimumab לווה בשיעור גבוה יותר של תגובות באתר ההזרקה.

החוקרים כותבים כי הוספת אחד הטיפולים לטיפול קודם ב-Methotrexate הביאה לשיעורי ACR20 (American College of Rheumatology 20%) דומים ושיעור דומה של אי-התקדמות רדיוגרפית.

החוקרים כללו במחקר AMPLE (Abatacept Versus Adalimumab Comparison in Biologic-Naive RA Subjects With Background Methotrexate) חולים עם אבחנה מאושרת של דלקת מפרקים שגרונית במשך חמש שנים, או פחות, עם תגובה לא-הולמת ל-Methotrexate, וללא חשיפה קודמת לטיפול ביולוגי ממשפחת DMARD (Disease Modifying Antirheumatic Drugs). הם חילקו באקראי חולים לטיפול ב-Abatacept במינון 125 מ”ג, פעם בשבוע ללא מנת העמסה תוך-ורידית (318 חולים) או לזריקות תת-עוריות של Adalimumab במינון 40 מ”ג פעם בשבועיים (328 חולים), ביחד עם טיפול ב-Methotrexate.

תוצא הסיום העיקרי היה שיעור החולים שהשיגו תגובה ACR20 לאחר שנה אחת. יעדים משניים כללו ACR50, ACR70, שינוי במדד DAS28 (Disease Activity Score) לפי רמות CRP והשגת הפוגה קלינית.

לאחר שנה אחת, שיעורי תגובת ACR20 עמדו על 64.8% עם Abatacept ו-63.4% עם Adalimumab, הבדל שלא היה מובהק סטטיסטית. שיעורי ההפוגה לאחר שנה אחת היו גם כן דומים, וכך גם ספירת המפרקים הרגישים, ספירת המפרקים הנפוחים והשינוי במדדי Health Assessment Questionnaire. שיעורי אי-התקדמות רדיוגרפית היו דומים גם כן, עם 84.8% עם טיפול ב-Abatacept ו-88.6% עם Adalimumab.

כשני שליש מהחולים בכל קבוצה פיתחו זיהום במהלך הטיפול, לרוב דלקת באזור האף והגרון וזיהומים בדרכי הנשימה העליונות. תגובות מקומיות באתר הזריקה תועדו ב-12 חולים שטופלו ב-Abatacept (3.8%) ו-30 חולים שטופלו ב- Adalimumab (9.1%). שלושה חולים שטופלו ב- Adalimumab הפסיקו את הטיפול בשל תגובות באתר הזריקה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהמחקר להשוואה ראש בראש בין Adalimumab ו-Abatacept עולה העדר-נחיתות של Abatacept בזריקות תת-עוריות, בהשוואה ל- Adalimumab בזריקות תת-עוריות, הניתנים בשילוב עם Methotrexate בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית בדרגה בינונית-עד-חמורה, שלא קיבלו טיפול ביולוגי קודם, עם משך מחלה של פחות משנתיים.

Arthritis Rheum. 2013;65:28-38

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה