Rheumatoid Arthritis

שכיחות מוגברת של הפרעה בתפקוד דיאסטולי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Arthritis Care Res)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Arthritis Care & Research עולה כי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית שכיחות מוגברת של הפרעה בתפקוד הדיאסטולי.

החוקרים ערכו מטה-אנליזה מקיפה, המספקת עדויות משכנעות לפיהן בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית סיכוי מוגבר לממצאים אקו-קרדיוגרפיים המתאימים להפרעה דיאסטולית, בהשוואה לביקורות. לאור זאת, הם ממליצים לשקול ביצוע בדיקות סקירה בחולים אלו.

החוקרים מדווחים כי בהשוואה לאוכלוסייה הכללית, בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית עליה של כפליים בסיכון לאי-ספיקת לב. בין המצבים המקדימים הפרעה זו נכללת הפרעה בתפקוד הדיאסטולי. במטרה לבחון אם הפרעה זו נפוצה יותר בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית, הם בחנו את הנתונים מ-25 מחקרים, עם קרוב ל-6,000 חולים, כולל 1,614 חולים עם דלקת מפרקים שגרונית.

הקוטר הממוצע של הפרוזדור השמאלי היה גדול יותר ב-0.9 ס”מ בקבוצת החולים, בהשוואה לביקורות. אינדקס מסת החדר השמאלי היה גדול יותר ב-6.2 בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית, והלחץ הסיסטולי הממוצע בעורק הריאה היה גבוה ב-5.87 מ”מ כספית. כמו כן, זמן ההרפיה האיזו-וולמית בחולים אלו היה ארוך יותר, ומהירות גל A דרך המסתם המיטראלי הייתה גבוהה יותר, בהשוואה לביקורות.

לאחר שלא כללו בסקירה שני מחקרים גדולים ללא התאמה בין החולים והביקורות, בתת-ניתוח שכלל 2,813 חולים מצאו החוקרים כי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית יחס נמוך משמעותית של יחס מהירות מילוי מוקדם למאוחר, המרמז להפרעה בתפקוד דיאסטולי.

לאור זאת, כותבים החוקרים, בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית פרוזדורים גדולים יותר ולחץ גבוה יותר בעורק הריאה, בהשוואה לביקורות, והפרעה בתפקוד הדיאסטולי היא נפוצה יותר. הם קוראים להעריך בקפידה חולים אלו לסימנים של הפרעה דיאסטולית, לאור הסיכון לאי-ספיקת לב וסיבוכים אחרים.

Arthritis Care Res

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה