Rheumatoid Arthritis

הקשר בין סכיזופרניה ומחלות אוטואימוניות (Am J Psychiatry)

מתוצאות מחקר חדש שפורסם בגליון מרץ של American Journal of Psychiatry עולה כי קיים קשר בין סכיזופרניה ובין מגוון מחלות אוטואימוניות. נראה כי שכיחות מחלות אוטואימוניות בקרב חולי סכיזופרניה וקרוביהם גבוהה או נמוכה מהצפוי, בעיקר Rheumatoid Arthritis, Celiac Disease, מחלות אוטואימוניות של בלוטת התריס, וסכרת מסוג 1.

במחקר אפידמיולוגי גדול, החוקרים בחנו את הקשר בין סכיזופרניה ומגוון מחלות אוטואימוניות. במחקר השתתפו 7704 חולים שאובחנו עם סכיזופרניה בין 1981-1998, והוריהם, וכן קבוצת ביקורת שכללה משתתפים תואמים ואת הוריהם.

הסיכון לסכיזופרניה במשתתפים עם מחלה אוטואימונית אחת או יותר היו גבוה ב-45%, שכיחות תשע מחלות אוטואימוניות בחולי סכיזופרניה היתה גבוהה יותר בהשוואה לקבוצת הביקורת. שכיחות 12 מחלות אוטואימוניות בקרב ההורים של חולי סכיזופרניה היתה גבוהה יותר בהשוואה להורים של הביקורות.

Thyrotoxicosis, Celiac Disease, Acquired Hemolytic Anemia, Interstitial Cystitis, ו-Sjorgen’s Syndrome, היו שכיחים יותר בקרב חולי סכיזופרניה והוריהם, בהשוואה לביקורות והוריהם.

יהיה מעניין לחפש במחקרים בעתיד היסטוריה משפחתית של מחלות אוטואימוניות ונוגדנים עצמיים ספציפיים, בחולי סכיזופרניה. בסופו של דבר, מחלה של הפרט או של המשפחה עשויה לסייע בהבנת המנגנונים האטיולוגיים המשותפים.

Am J Psychiatry 2006;163:521-528.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה