Rheumatoid Arthritis

טיפול משולב בדלקת פרקים שיגרונית מביא לשיפור מהיר יותר (Arthritis Rheum)

לפי מחקר חדש עולה, כי טיפול תרופתי משולב, הוא העדיף בטיפול בהופעה חדשה של דלקת פרקים שיגרונית (RA). לפי החוקרים, מספר תרופות הראו יעילות בטיפול ב- RA, אך עדיין לא ברור מהו משטר הטיפול המועדף, מבחינת מניעה של נזקים בטווח הארוך.

במחקר השתתפו 508 מטופלים עם RA, שהוקצו אקראית לאחת מ- 4 זרועות טיפול: טיפול בתרופה משנה מהלך מחלה (DMARD) אחת (קבוצה 1), טיפול בשתי תרופות DMARD (קבוצה 2), התחלה בשילוב של תרופות הכולל פרדניזון (PREDNISONE) במינון גבוה (קבוצה 3) והתחלה בשילוב תרופות הכולל אינפליקסימב (REMICADE), נוגד TNF (קבוצה 4).

החוקרים מדווחים, כי התחלה בטיפול משולב, היתה קשורה בשיפור פונקציונלי מוקדם יותר. אחרי 3 חודשים, הניקוד הממוצע בשאלון ההולנדי להערכת הבריאות, היה 1.0 בקבוצות 1 ו- 2, לעומת 0.6 בקבוצות 3 ו- 4. אחרי שנה, הניקוד הממוצע היה 0.7 ו- 0.5 בהתאמה. גם במדדים רדיולוגים היתה עדיפות לקבוצות 3 ו- 4. שכיחות תופעות הלוואי, היתה דומה בכל הקבוצות.

החוקרים מסכמים, כי במטופלים עם הופעה חדשה של RA, טיפול משולב מוקדם, הכולל פרדניזון או אינפליקסימב, מביא לשיפור פונקציונלי מוקדם יותר ולפחות נזק למפרקים.

Arthritis Rheum. 2005;52:3381-3390

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה