Rheumatoid Arthritis

אימון אינטנסיבי עלול להחמיר נזק למפרקים בדלקת מפרקים (Arthritis Care Res)

בחולים עם דלקת מפרקים שגרונתית (RA) שיש להם נזק נרחב במפרקים גדולים, נראה כי אימון בעוצמה גבוהה ועם משקל כבד מחמיר את התקדמות הנזק למפרקים, מדווחים חוקרים הולנדים, למרות שאימון כזה נראה בטוח בחולים עם נזק קל או ללא נזק למפרקים.

מחקרים קודמים הראו כי אימון לשיפור כוח שריר ויכולת אירובית מועיל לחולי RA. עם זאת, מחקר אחד הראה נטייה כלפי יותר נזק למפרקים במפרקים גדולים לאחר אימון בעוצמה גבוהה.

במחקר הנוכחי, שפורסם בגיליון יוני של של Arthritis Care and Research, ד”ר מנק ושותפיו חקרו מספר משתנים פוטנציאלים הקשורים לתוצאות פחות טובות לאחר תוכנית אימון אינטנסיבי של שנתיים. 277 חולים נכלל במחקר, 140 נרשמו לטיפול רגיל ו-137 לתוכנית אימון.

החוקרים לא ראו השפעות הקשורות לגיל, משך המחלה, או פעילות בתחילת המחקר, יכולת תיפקודית, כוח שריר וכושר קרדיורספירטורי. לעומת זאת, נזק בסיסי למפרקים היה גורם משמעותי בהשפעה על האימון (p < 0.01).

ל-218 חולים עם מדד לרסן של 5 או פחות, לתוכנית אימון לא היתה כל השפעה על נזק למפרקים. לאלו עם מדד בסיסי גבוה יותר (n = 59), היה קצב מהיר יותר של נזק בקבוצת האימון.

אחוז כל נזק היה 85% בקבוצת האימון לעומת 48% בקבוצת הטיפול הרגיל (p < 0.05). שינוי ממוצע במדד לרסן היה גם הוא גבוה יותר בקבוצת האימון (1.5 לעומת 0, p < 0.05).

מפרקי כתף ומפרקים סבטלרים היו אלו שבעיקר נפגעו. החוקרים הציעו כי שינוי בתכונות ביומכניות אולי אחראי להשפעה השלילית של אימון בעוצמה גבוהה.

עד שיאושרו ממצאים אלו באמצעות מחקר נוסף, על הראומטולוגים והפזיותרפים לייעץ לחולים עם RA להיות זהירים עם העמסה מוגזמת של נזק למפרקים. תוכנית אימון אישית מומלצת לחולים אלו עם נזק קיים למפרקים גדולים.

Arthritis Care Res 2005;53:410-417

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה