Retinopathy

האם מחזורים לא-סדירים מנבאים סיכון מוגבר לסוכרת ומחלות לב? (Clinical Endocrinology)

בנשים עם מחזורים לא-סדירים נרשמה עליה של 20% בסיכון להתפתחות מחלות לב וכלי דם ועליה של 17% בסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2 לאורך 20 שנים, בהשוואה לנשים עם מחזורים סדירים, כך עולה מנתונים חדשים מאוסטרליה אשר פורסמו בכתב העת Clinical Endocrinology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחזורים לא-סדירים עומדים בבסיס האבחנה של תסמונת שחלות פוליציסטיות, המלווה בסיכון מוגבר למחלות לבביות ומטבוליות. עם זאת, הקשר בין הפרעות מחזור ובין מחלות מטבוליות לעיתים קרובות אינו זוכה להתייחסות מספקת. מטרתם כעת הייתה לבחון את הסיכון לסוכרת ומחלות לב בנשים עם מחזורים לא-סדירים ואלו עם מחזורים סדירים.

מחקר העוקבה כלל נתונים אודות 13,714 נשים ממחקר Australian Longitudinal Study on Women’s Health, אשר נולדו בין בשנים 1946-1951 והיו במעקב לאורך 20 שנים.

מהנתונים עולה כי בנשים עם מחזורים לא-סדירים תועדה עליה של 20% בסיכון להתפתחות מחלת לב (יחס סיכון מתוקן של 1.20, רווח בר-סמך 95% של 1.01-1.43), בהשוואה לנשים עם מחזורים סדירים.

מהממצאים עולה עוד סיכון מוגבר ב-17% לסוכרת (יחס סיכון של 1.17, רווח בר-סמך 95% של 1.00-1.38) בנשים עם מחזורים לא-סדירים, בהשוואה לנשים עם מחזורים סדירים. הסיכון לסוכרת היה גבוה יותר ב-30% (יחס סיכון של 1.30, רווח בר-סמך 95% של 1.09-1.55) בנשים עם מחזורים לא-סדירים ואלו שלא נטלו טיפול הורמונאלי חליפי, אך הקשר לא נותר מובהק סטטיסטית לאחר תקנון לכלל המשתנים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי אי-סדירות מחזורים עשויה להוות סמן מוקדם למחלת לב וסוכרת. מחזורים לא-סדירים בנשים בשנות הארבעים לחייהן עשויים להיות מלווים בסיכון מוגבר למחלות לבביות ומטבוליות ובאוכלוסיה זו תתכן תועלת בבדיקות סקר וצעדים למניעת התחלואה.

Clinical Endocrinology, Nov 24, 2021

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה