Respiratory Infections

ועדת מומחים מטעם האיגוד לרפואת ילדים: להישאר לעונת 2014-15 עם ההמלצות הקודמות והרחבות של משרד הבריאות באשר לחיסון באמצעות סינגיס כנגד RSV

פג

ועדת  מומחים שמונתה ע”י פרופ’ אלי סומך, יו”ר האיגוד לרפואת ילדים, לבחון את המשך הטיפול המונע בסינגיס למניעת תחלואה מ-RSV. הגישה את המלצותיה  והדו”ח המלא מוצג בקישור שבהמשך.  בראש הועדה עמד פרופ’ יחיאל שלזינגר , והשתתפו גם פרופ’ יעקב אמיר, פרופ’ נדב דוידוביץ, פרופ’ אלי זלצשטיין, ד”ר אלחנן נחום, ד”ר שמואל צנגן, פרופ’ אמיר קוגלמן, ופרופ’ איתמר שליט.

להלן המלצות הועדה:


1.      בשנת 2014-15 חלות ההמלצות הקודמות והמורחבות של משרד הבריאות.

2.      מומלץ לעדכן ולהגדיר לקראת השנה הבאה בצורה מדויקת יותר מהי “מחלת ריאות כרונית קשה” לצורך מתן חיסון

3.      ההמלצה להרחבת האינדיקציה לעוד שבוע שהוגשה לסל נמשכה ע”י האיגודים המקצועיים.

4.      יש לייסד מסד נתונים ארצי לגבי RSV, הכולל שיעורי התחלואה, מס’ האשפוזים בכלל וביחידות ט”נ בפרט, משך האשפוזים, פילוח אוכלוסיית המאושפזים וגורמי סיכון לאשפוז, שיעור המחוסנים, ומס’ המקרים הקשים עםללא צורך בהנשמה ותמותה. לצורך השגת יעד זה נדרשת מחויבות של משרד הבריאות והקצאת כח אדם ותקציב.

5.      על מנת לגבש התוויות לעונת החיסון הבאה מומלץ לקיים פגישה של צוות מומחים רב תחומי המבוסס על נציגי הוועדה הנוכחית שהתעמקו בנושא בשילוב עם מומחים ממשרד הבריאות (בעיקר בהיבט של אפידמיולוגיה וחישובי עלות תועלת בישראל) שתבחן את כל ההיבטים הקליניים והכלכליים. מומלץ כי הפגישה תיערך כבר ביולי-אוגוסט 2015. עד אז עשויים להצטבר נתונים מהחורף הנוכחי בארץ ובעולם ויהיה מספיק זמן לגיבוש ההמלצות לעונה הבאה של חורף 2015-2016.

לדו”ח המלא

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה