Renal Failure

צנתור כלילי עם הכנסת תומכן מצופה Everolimus יעיל במרבית החולים עם מחלת כליות כרונית (J Am Coll Cardiol)

בחולים עם מחלת כליות כרונית המיועדים לרה-וסקולריזציה כלילית, השתלת תומכן מצופה Everolimus הביאה להפחתה משמעותית של הסיכון לתמותה, אירועים מוחיים וצורך ברה-וסקולריזציה חוזרת בתוך 30 ימים, בהשוואה למשתתפים לאחר ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים, כך עולה מתוצאות מחקר תצפיתי חדש, שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Cardiology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים אקראיים להערכת PCI (Percutaneous Coronary Intervention) אל מול ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים לא כוללים בד”כ חולים עם מחלת כליות כרונית. מטרת המחקר הייתה לבחון את תוצאות PCI לעומת ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים בחולים עם מחלת כליות כרונית.

חולים עם מחלת כליות כרונית השלימו PCI עם השתלת תומכת מצופה Everolimus ולהם התאימו החוקרים ביקורות לאחר ניתוח מעקפים עקב מחלה כלילית רב-בלית בניו-יורק. התוצא העיקרי כלל תמותה מכל-סיבה ותוצאים משניים כללו אוטם שריר הלב, אירוע מוחי ורה-וסקולריזציה חוזרת.

מבין 11,305 חולים עם מחלת כליות כרונית, ל-5,920 חולים התאימו החוקרים ביקורות. בטווח הקצר, PCI נמצא יעיל יותר עם סיכון מופחת לתמותה (יחס סיכון של 0.55), אירועים מוחיים (0.22) ורה-וסקולריזציה חוזרת (0.48) בהשוואה לניתוח מעקפים של העורקים הכליליים.  בטווח הרחוק, PCI לווה בסיכון דומה לתמותה (יחס סיכון של 1.07), סיכון מוגבר לאוטם שריר הלב (יחס סיכון של 1.76), סיכון מופחת לאירועים מוחיים (יחס סיכון של 0.56) וסיכון מוגבר לרה-וסקולריזציה חוזרת (יחס סיכון של 2.42). בתת-קבוצה של חולים עם רה-וסקולריזציה מלאה לאחר PCI, הסיכון המוגבר לאוטם שריר הלב לא נותר עוד מובהק סטטיסטית (יחס סיכון של 1.18). ב-243 הזוגות התואמים של חולים עם מחלת כליות סופנית תחת המודיאליזה, PCI לווה בסיכון גבוה יותר משמעותית לתמותה (יחס סיכון של 2.02) ורה-וסקולריזציה חוזרת (יחס סיכון של 2.44) בהשוואה לניתוח מעקפים של העורקים הכליליים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם מחלת כליות כרונית, ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים מלווה בסיכון מוגבר לתמותה בטווח הקצר, כמו גם אירועים מוחיים ורה-וסקולריזציה חוזרת, בעוד ש-PCI עם הכנסת Everolimus מלווה בסיכון גבוה יותר בטווח הרחוק לרה-וסקולריזציה וככל הנראה אוטם שריר הלב וללא הבדלים בשיעורי התמותה מכל-סיבה. בתת הקבוצה של חולים תחת טיפולי דיאליזה, התוצאות נטו לטובת ניתוח מקפים.

J Am Coll Cardiol 2015; 66:1209-1220

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה