Renal Failure

היעילות והבטיחות של משלב Pentoxifylline עם מעכבי ACE או ARB בחולים עם נפרופתיה סוכרתית (Int Urol Nephrol)

מנתונים חדשים עולה כי ל-Pentoxifylline ערך מוסף בטיפול בפרוטאינוריה, ללא תלות בהשפעה על לחץ הדם או שיפור איזון רמות הסוכר בדם בחולים עם נפרופתיה סוכרתית המטופלים בחסמי אנגיוטנסין.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Pentoxifylline הינו טיפול בעל תכונות נוגדות-דלקת, בעל תועלת אפשרית בחולים עם נפרופתיה סוכרתית. הם ערכו מטה-אנליזה במטרה לבחון את ההשפעה האדטיבית של Pentoxifylline והבטיחות של הטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2, תחת טיפול לחסימת מערכת אנגיוטנסין.

החוקרים ערכו חיפוש אחר מאמרים רלבנטיים במאגרי PubMed, CBM, EMBASE, CENTRAL ו-Cochrane וכללו בסקירה את כל המחקרים האקראיים ומבוקרים שהשוו את התועלת והנזק של Pentoxifylline ומעכבי ACE או ARB עם טיפול במעכבי ACE או ARB בלבד לנפרופתיה סוכרתית.

הסקירה כללה שמונה מחקרים עם סך כולל של 587 חולים וחציון משך של חמישה חודשים. בהשוואה למעכבי ACE או ARB בלבד, השילוב של Pentoxifylline עם מעכבי ACE או ARB הביא להפחתה משמעותית של פרוטאינוריה (SMD=0.76), אלבומינוריה (SMD=0.36) וריכוז UTNF-Alpha (Urinary Necrosis Factor-Alpha). עם זאת, לא זוהו שינויים מובהקים סטטיסטית בלחץ הדם הסיסטולי, בלחץ הדם הדיאסטולי, בריכוז המוגלובין מסוכרר, ריכוז קריאטינין או פינוי קריאטינין. האירועים החריגים הנפוצים ביותר בחולים שטופלו ב-Pentoxifylline כללו תסמינים במערכת העיכול (28/298) וסחרחורות (7/298), אך במרבית המקרים, תסמינים אלו היו קלים, רק שישה משתתפים פרשו מהמחקר בשל בחילות והקאות בלתי-נסבלות.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים גדולים ואיכותיים במטרה לקבוע אם לטיפול זה אכן השפעה מגנה על הכליות באוכלוסיית חולים זו.

Int Urol Nephrol. 2015 Apr 11

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה