Renal Cancer

עדויות חדשות תומכות במשלב Axitinib עם Pembrolizumab כקו-ראשון לטיפול בסרטן כליה (מתוך כנס ASCO)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Clinical Oncology עולות עדויות התומכות במתן טיפול קו-ראשון במשלב Axitinib (אינלייטה) עם Pembrolizumab (קיטרודה) בחולים עם ממאירות מתקדמת של הכליה.

מדגם המחקר כלל חולים עם ממאירות כלייתית גרורתית שהחלו טיפול קו-ראשון ב-Axitinib עםPembrolizumab בין תחילת ינואר בשנת 2018 ועד סוף יולי בשנת 2022 ב-220 מרכזי סרטן בארצות הברית.

החוקרים מדווחים על תקופת מעקב ממושכת של 19.2 חודשים, כאשר השלימו ניתוח להדגמת התגובה הכוללת הטובה ביותר לטיפול; נתוני עולם-אמיתי אודות הישרדות ללא-התקדמות מחלה והישרדות כוללת בנקודות זמן ספציפיות של 3 חודשים, 6 חודשים, 9 חודשים, 12 חודשים, 18 חודשים ו-24 חודשים.

בעת האבחנה, 56.5% מהחולים אובחנו עם סרטן כליה בשלב IV ו-78.2% אובחנו עם היסטולוגיה של תאים צלולים. מדד סיכון IMDC הצביע על סיכון חיובי ב-6.8% מהחולים, סיכון בינוני ב-34.4% מהמקרים וסיכון גבוה ב-22.1% מהמקרים.

בעת ניתוח הנתונים, 192 חולים קיבלו רק קו-טיפול ראשון ב-Axitinib ו-Pembrolizumab ו-148 חולים קיבלו לפחות קו טיפול נוסף. קווי טיפול קו-שני הנפוצים כללו מעכבי VEGF, בפרט Cabozantinib אשר ניתן ל-84 חולים (77.1%).

החוקרים מדווחים על משך הישרדות ללא-התקדמות מחלה של 8.6 חודשים, חציון משך הישרדות כולל של 29.4 חודשים ויחס שיעורי תגובה של 54.1%.

החוקרים מסבירם כי הנתונים העדכניים אודות גישת טיפול זו מספקים תובנות נוספות אודות התוצאים הקליניים ודפוסי הטיפול בחולים בארצות הברית.

מתוך כנס ASCO

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה