Renal Cancer

ניתוח פתוח נשאר טיפול הבחירה לגידולי כלייה (The Journal of Urology)

לפי מחקר חדש עולה, כי ניתוח פתוח הוא עדיין טיפול הבחירה לגידולים בכלייה. בשנים האחרונות פותחו שיטות פחות פולשניות לטיפול בגידולי כלייה, אך ממצאי המחקר מראים כי הניתוח הפתוח עדיין משיג את התוצאות הטובות ביותר.

החוקרים מה- Mayo Clinic אספו נתונים לגבי כל ניתוחי ה- Nephron-Sparing Surgery (NSS) הפתוחים שבוצעו במרפאתם בין השנים 1985-1995, והשוו אותם לנתונים לגבי הניתוחים שבוצעו בין השנים 1996-2001.

החוקרים מדווחים, כי תוצאות הניתוחים השתפרו לאורך הזמן. הם מייחסים את השיפור בתוצאות לניסיון גובר של המנתחים, לשיטות הדמייה טובות יותר ולטיפול טוב יותר טרם הניתוח. התוצאות המשופרות של הניתוחים כללו ירידה בימי האישפוז מ- 7 ל- 5, ירידה באיבוד הדם ובשימוש במנות דם, ירידה בשיעור הסיבוכים וירידה בשיעור דליפת השתן (0.6% לעומת 17% בעבר). גם שיעור הסיבוכים לטווח רחוק והצורך בדיאליזה ירדו.

החוקרים מצאו, כי ביצוע לפרוסקופי של הניתוח אומנם מפחית את הכאב אחרי הניתוח ומקצר את השהייה בבית החולים, אך הוא מעלה את הסיכון למספר סיבוכים. לדוגמא, חסימת העורק הכלייתי ממושכת יותר בניתוחי NSS לפרוסקופיים, בהשוואה לניתוחי NSS פתוחים, מה שמביא לשיעור גבוה יותר של סיבוכים מוקדמים.

החוקרים הסיקו, כי ביצוע פתוח של ניתוח ה- NSS, הינו עדיין טיפול הבחירה לגידולי כלייה.

Journal of Urology. 174(3):855-858, September 2005.

לידיעה המלאה

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה