Radiology

דיאטה ים תיכונית מלווה בעליה בעובי הקורטקס (Alzheimers Dement)

עדויות נוספות תומכות בקשר בין דיאטה ים תיכונית ובין שיפור בתפקוד הקוגניטיבי, אך מעידות גם על עליה בעובי הקורטקס עם דפוס תזונה זה, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש, שפורסם במהלך חודש יולי בכתב העת Alzheimer’s & Dementia.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דיאטה ים תיכונית מלווה בסיכון מופחת לליקוי קוגניטיבי, אך לא ברור אם חל גם שיפור בסמנים הדמייתיים של המוח. כעת הם ביקשו לבחון את הקשר בין מדד MeDi ומרכיבי מדד MeDi עם מדדי בדיקות הדמיה בתהודה מגנטית של עובי הקורטקס בארבע האונות בנפרד ובאופן ממוצע.

מדגם המחקר כלל 672 קשישים בריאים שלקחו חלק במחקר Mayo Clinic Study of Aging (גיל ממוצע של 79.8 שנים, 52.5% גברים).

החוקרים מדווחים כי מדד MeDi גבוה יותר לווה בעליה בעובי קורטקס ממוצע של האונה ובעליה באונה פרונטאלית, פריאטלית ואוקסיפיטאלית. צריכה רבה יותר של קטניות ודגים לוותה בעובי קורטקס גדול יותר: צריכת קטניות לוותה בעליה בחלק עליון של אונה פריאטלית, חלק תחתון של אונה פריאטלית, אונה פריאטלית, אוקסיפיטאלית ואזור פרקונאוס ולינגואלי; צריכם דגים לוותה בעליה באזור פרקונאוס, חלק עליון של אונה פריאטלית, סינגולייט אחורי, אונה פריאטלית וחלק תחתון של אונה פריאטלית. צריכה רבה יותר של פחמימות וסוכרים לוותה בעליה בעובי קורטקס אנטרורינאלי.

החוקרים כותבים כי במדגם זה של נבדקים קשישים, היענות גבוהה יותר לדיאטה ים תיכונית לוותה בעליה בעובי קורטקס. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים בנושא.

Alzheimers Dement. Published online July 25, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה