Radiology

הבדלים הדמייתיים בין הפרעות נוירולוגיות והפרעות פסיכיאטריות (Br J Psychiatry)

במאמר שפורסם בכתב העת British Journal of Psychiatry מדווחים חוקרים על ממצאי סקירה חדשה להערכת מחקרים שבחנו בדיקות הדמיה להערכת הפרעות נוירולוגיות ופסיכיאטריות ומצאו כי שתי קבוצות הפרעות אלו מתאפיינות בממצאים שונים בבדיקות ההדמיה.

ברקע לסקירה מסבירים החוקרים כי לא ברור אם ההבדלים בין הפרעות נוירולוגיות והפרעות פסיכיאטריות משקף הבדלים ביולוגיים. מטרת הסקירה הייתה לבחון ממצאים בבדיקות הדמיה של מערכת העצבים לזיהוי הבדלים בין הפרעות פסיכיאטריות ונוירולוגיות.

הסקירה כללה מחקרים להערכת 14 הפרעות נוירולוגיות ו-10 הפרעות פסיכיאטריות, תוך השוואת השינויים בין שתי קבוצות הפרעות אלו.

מהנתונים עולה כי בגרעיני הבסיס, האינסולה והקורטקס הטמפוראלי המדיאלי והלטארלי והאזורים התחושתיים והמוטוריים הודגם ליקוי בולט יותר בחולים עם הפרעות נוירולוגיות; בעוד שבקורטקס הפרונטאלי המדיאלי, אזור הסינגולייט הקדמי והאחורי והקורטקס האוקסיפיטלי הודגם ליקוי משמעותי יותר בחולים עם הפרעות פסיכיאטריות. שתי קבוצות ההפרעות השפיעו באופן שונה על הרשתות התפקודיות.

בתוך כל אחת משתי הקבוצות תועדו ממצאים דומים בין אבחנות שונות באותה קבוצה, כאשר בקבוצת החולים עם הפרעות נוירולוגיות הדמיון בין ההפרעות השונות היה משמעותי יותר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בכל הנוגע לממצאים בבדיקות הדמיה של מערכת העצבים, הפרעות נוירולוגיות והפרעות פסיכיאטריות מהוות שתי קבוצות הפרעות נפרדות.

Br J Psychiatry. 2015;207:429-434

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה