Radiology

חיידקים רבים עשויים לשרוד על ציוד אנדוסקופי (Am J Infection Control)

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Infection Control מדווחים חוקרים כי למרות תהליכי ניקוי וטיהור רב-שלביים, חיידקים בעלי פוטנציאל מזיק אפשרי עשויים לשרוד על מכשירי קולונוסקופ וגסטרוסקופ המשמשים להערכת מערכת העיכול.

כפי שדווח לאחרונה, מנהל המזון והתרופות האמריקאי פרסם אזהרה בנוגע למכשירים אנדוסקופים להערכת המעי הדק, לאחר שנמצא כי אלו הובילו להעברת זיהומים למרות תהליכי ניקוי מקובלים. כעת, מהנתונים החדשים עולה כי הבעיה קיימת גם עם מכשירי אנדוסקופ אחרים.

ביחידה גדולה של בדיקות אנדוסקופיות של מערכת העיכול החוקרים בחנו את תהליכי הניקוי של הציוד והתאמתם להנחיות. עם התבססו על טכניקות שונות לבדיקת קונטמינציה מיד לאחר כל אחד מצעדי הניקוי וחזרו על צעדי הניקוי כאשר רמות הקוטנמינציה היו גבוהות מהסף שהוגדר מראש בכל שלב בתהליך.

במהלך 60 בדיקות עם 15 מכשירים אנדוסקופים, תהליכי הניקוי של כל האנדוסקופים עמדו בהנחיות. עם זאת, הדגימות הצביעו על מיקרובים ויאבילים ב-92% מהמכשירים שנוקו לצד מיטת המטופל, 46% מאלו שנוקו ידנית,64% מאלו שעברו דיסאינפקציה ברמה גבוהה ו-9% מהמכשירים המאוחסנים.

למרות שהחוקרים לא זיהו עדות מאקרוסקופית על האנדוסקופים, הם זיהו מיקרובים כאשר נערכו בדיקות עם מטושים. מנגד, על אנדוסקופים חדשים, שלא היו בשימוש, לא זוהו שיירים ביולוגיים או מיקרובים ויאבילים.

מהנתונים עולה כי מכשירי קולונוסקופ וגסטרוסקופ עשויים לשאת מיקרובים ויאבילים גם עם הקפדה על כל ההנחיות לניקוי וטיהור המכשירים. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים על-מנת לזהות תהליכים שיבטיחו כי כל האנדוסקופים הגמישים יהיו בטוחים לחלוטין לשימוש.

Am J Infection Control. 2015;43:794-801

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה