Radiology

האם יש צורך בפרוצדורות ניתוחיות בהערכת קשריות ריאתיות בגודל בינוני? (Chest)

בחלק גדול מהחולים לאחר ניתוח בשל קשריות ריאתיות בגודל בינוני מדובר בממצאים שפירים, כך עולה מסקירה חדשה, שתוצאותיה פורסמו בכתב העת Chest.

החוקרים כותבים כי קשריות ריאתיות שטיבן אינו ברור (8-20 מ”מ) הן קשות לאבחנה. לרוב, קשריות קטנות יותר מאלו מטופלות שמרנית, בעוד שקשריות גדולות יותר מטופלות באופן אגרסיבי. זהו המחקר הראשון שהתמקד בהערכת קשריות בגודל בינוני.

החוקרים ערכו מחקר תצפיתי שכלל סקירת הרשומות הרפואיות של 377 חולים בגילאי 40-89 שנים, שהופסו ל-18 מרכזים רפואיים לאור קשריות אלו.

שיעורי הימצאות ממאירות עמדו על 25%, וקרוב למחצית מהמטופלים (46%) היו מיועדים למעקב בלבד. מבין 77 המטופלים (20.4%) שעברו ניתוח, ב-27 (35%) מדובר היה בממצאים שפירים.

בדיקת PET חיובית תועדה ב-141 מטופלים (37%), עם שיעור תוצאות חיוביות-שגויות של 39%.

החוקרים התבססו על שני מודלים להערכת הסבירות לפני-בדיקה של ממאירות בכל נבדק. מהנתונים עלה כי 9.5% מהנבדקים היו בסיכון נמוך, 79.6% בסיכון בינוני ו-10.8% בסיכון גבוה. עם זאת, שיעורי הניתוחים בקבוצות המטופלים בסיכון גבוה ונמוך היו זהים (17%) ודומים לאלו בקבוצת הסיכון הבינוני (21%).

החוקרים מקווים כי ממצאי המחקר יביאו להגדלת המודעות לחשיבות ניהול החולים הללו בהתאם להנחיות המבוססות ויבטיחו כי רק המטופלים המתאימים יחשפו לסיכונים הכרוכים בפרוצדורות פולשניות.

Chest 2015.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה