Radiology

חשיבות רבה לבדיקות MRI מהירות במטופלים בסיכון גבוה לשברי מאמץ (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ARRS)

פרוטוקול MRI מקוצר עשוי לשמש לאבחנה מהירה ולדירוג שברי מאמץ בצוואר הירך בנבדקים בסיכון גבוה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Roentgen Ray Society.

במתגייסים חדשים נדרשות לעיתים קרובות בדיקות MRI, אך אלו אורכות 20-30 דקות ובמידה וניתן יהיה לצמצם את משך זמן הבדיקה אזי ניתן יהיה לבצע בקלות רבה יותר את הבדיקות, ללא הצורך בתקופת המתנה ארוכה.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות 229 משתתפים שנבדקו באמצעות פרוטוקול MRI מהיר של הירך בין נובמבר 2013 ועד אוגוסט 2014. כל המשתתפים היו מגויסים לשירות פעיל עם חשד קליני גבוה לשברי מאמץ בצוואר הירך. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 22.3 שנים ו-72% היו נשים.

בדיקת MRI מהירה של הירך כללה שני רצפי הדמיה: STIR (Short Tau Inversion Recovery) והדמיית T1 קורונאלית של כל האגן. בממוצע, הכנת החדר לפרוטוקול המקוצר ארכה כעשר דקות ובדיקת ההדמיה ארכה כחמש דקות, עם סך כולל של כ-15 דקות.

מבין 229 המשתתפים, 18.8% אובחנו עם שבר מאמץ בצוואר הירך, 5.2% אובחנו עם שבר מאמץ דו-צדדי בירכיים ו-29.7% אובחנו עם שברי מאמץ אחרים. ב-15.7% מהנבדקים לא תועדו שברים, אם כי בדיקת MRI זיהתה פתולוגיות אחרות העשויות להוביל לתסמינים עליהם התלוננו הנבדקים. כל שברי המאמץ בצוואר הירך זוהו בצד הכואב ו-58% היו בדרגה שלוש.

החוקרים כותבים כי מדובר באוכלוסייה בעלת מוטיבציה גבוהה מאוד, שלעיתים דוחפים את עצמם להתגבר על כאבים עימם אחרים לא היו מצליחים להתמודד.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ARRS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה