Radiology

מינון מופחת של Veteporfin יעיל בטיפול בחולים עם רטינופתיה נסיובית מרכזית (JAMA Ophthalmol)

חוקרים מסין מדווחים כי טיפול ב- Veteporfinבמינון נמוך ב-50% יעיל יותר ממינון של 30% לטיפול פוטודינאמי בחולים עם רטינופתיה נסיובית מרכזית (CSC או Central Serous Chorioretinopathy).

טיפול פוטודינאמי הוכח כיעיל בטיפול במקרים אקוטיים וכרוניים של CSC, וחלק מהמחקרים מצאו כי טיפול פוטודינאמי במחצית המינון דומה ביעילותו לטיפול במינון מלא. כעת ערכו החוקרים השוואה בין 50% ממינון Veteporfin ו-30% ממינון הטיפול במסגרת מחקר אקראי שכלל 131 חולים עם CSC אקוטי.

56 חולים בקבוצת הטיפול במינון של 50% מהמינון המקובל של Veteporfin ו-61 חולים בקבוצת הטיפול במינון של 30% מהמינון המקובל נכללו בסקירה הסופית.

לאחר 12 חודשים, נוזל תת-רשתית חלף ב-75.4% מהעיניים שטופלו במינון מופחת של 30%, בהשוואה ל-94.6% מהעיניים בקבוצת הטיפול במינון מופחת של 50%. שיעורי הישנות נוזל בתת-רשתית היו גבוהים יותר משמעותית עם טיפול במינון של 30% (24% לעומת 5.7%, p=0.010).

בדומה, דלף פלאורוסצין לאחר 12 חודשים נעלם ב-57.4% מהעיניים לאחר טיפול במינון מופחת של 30%, בהשוואה ל-89.3% מהעיניים שטופלו במינון מופחת של 50% ושיעורי ההישנות לאחר 12 חודשים היו גבוהים יותר משמעותית עם טיפול פוטודינאמי במינון מופחת של 30% (16.7% לעומת 3.8%, p=0.03).

בקבוצת הטיפול במינון מופחת של 50% תועדה ירידה גדולה יותר משמעותית בעובי שכבת פוביאה מרכזית ובעובי רשתית מקסימאלי, אך תועד הבדל שולי בלבד בין הקבוצות בשיפור בחדות הראיה המתוקנת  הטובה ביותר בביקור האחרון. במהלך המעקב לא תוארו אירועים חריגים עיניים.

לאור הממצאים החוקרים כותבים כי Veteporfin במינון קטן במחצית מהמינון המקובל יעיל יותר בשיפור נוזל בשכבת תת-רשתית ודלף פלואורסצין, עם תוצאות עיניות טובות יותר, בהשוואה לטיפול במינון מופחת של 30% בטיפול בחולים עם CSC אקוטי. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים לאישור ממצאים אלו.

JAMA Ophthalmol 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה