Radiology

השוואת טיפול בגלי קול לעומת פראפין בחולים עם תסמונת תעלה קרפאלית (BMC Musculoskelet Disord)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי שילוב טיפול בגלי קול עם מייצבי שורש כף יד יעילים יותר מטיפול בפראפין בשילוב עם מייצבי שורש כף יד בחולים עם תסמונת תעלה קרפאלית (Carpal Tunnel Syndrome).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין עדויות התומכות בטיפול יעיל בחולים עם תסמונת תעלה קרפאלית. טיפול בגלי קול הינו אחד הטיפולים המקובלים במצבים אלו, כמו גם אמבטיית פראפין . במסגרת המחקר האקראי הנוכחי ביקשו החוקרים להשוות את היעילות של שילוב מייצבי שורש כף יד עם טיפול בגלי קול או אמבטיית פראפין בחולים עם תסמונת תעלה קרפאלית.

חולים עם תסמונת תעלה קרפאלית חולקו באקראי לשתי קבוצות, כל המשתתפים טופלו במייצבי שורש כף יד. פעמיים בשבוע, קבוצה אחת השלימה טיפול פראפין והשניה השלימה טיפול בגלי קול. כל חולה השלים שאלון, בדיקה גופנית ובדיקת הולכה עצבית של הגפיים העליונות לפני הטיפול ושמונה שבועות לאחר הטיפול.

מדגם המחקר כלל 60 משתתפים, כאשר 47 השלימו את המחקר. ניתוח סטטיסטי הדגים שיפור מובהק סטטיסטית במדדי חומרת התסמינים בשתי הקבוצות. לאחר תקנון לגיל, מין ונתונים בתחילת המחקר, החוקרים זיהו הבדל מובהק סטטיסטית במצב התפקודי של החולים בשתי הקבוצות.

מהנתונים עולה כי בחולים עם תסמונת תעלה קרפאלית ישנה עדיפות לשילוב מייצבי שורש כף יד עם טיפול בגלי קול על-פני אמבטיית פראפין.

BMC Musculoskelet Disord. 2014;15(399) 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה