Radiology

חומר ניגוד חדש מאפשר אבחנה מוקדמת יותר של מחלת פרקינסון (מתוך הכנס השנתי מטעם Society of Nuclear Medicine and Molecular Imaging)

כאשר חומר הניגוד Ioflupane עם Iodine-123 (DaTscan) משמש עם בדיקת SPECT (Single Photon Emission Computed Tomography) לאבחנה מוקדמת של מחלת פרקינסון, התוצאות דומות בטיבן להערכה קלינית לאחר שנת מעקב אחת, כך עולה מתוצאות מחקר חדש.

הגישה הנ”ל עשויה להביא לשיפור האבחנה של מחלה בשלב מוקדם ולסייע להבטיח כי החולים יקבלו את משטר הטיפול המתאים בשלב מוקדם.

החוקרים מצאו כי הדמיה מוקדמת הביאה לשינוי באופן הטיפול בחולים, בפרט בחולים עם ממצאים חיוביים בבדיקות ההדמיה. הרופאים המטפלים היו משוכנעים יותר באבחנה של פרקינסון, עם סבירות גבוהה יותר למתן טיפול מתאים.

החוקרים בחנו את הנתונים משני מחקרים קליניים PDT304 ו-PDT409.

במחקר PDT304, הדמיות של 179 חולים שהתקבלו עם מאפיינים מוקדמים של מחלת פרקינסון נבחנו באופן בלתי-תלוי ע”י שלושה רופאים. שלוש שנים לאחר ההדמיה, החוקרים השוו את התוצאות עם אבחנה קלינית שנקבעה על-סמך הערכה המבוססת על סרטוני וידאו.

במחר PDT409 נבחנה ההשפעה של שתי גישות אבחנתיות לטיפול ב-273 חולים עם מחלת פרקינסון מוקדמת, ללא ודאות קלינית. שינוי באבחנה היה נפוץ יותר בקבוצת החולים לאחר בדיקות הדמיה, בהשוואה לקבוצת החולים לאחר הערכה באמצעות סרטוני וידיאו לאחר שנת מעקב אחת, כמו גם השינוי בגישת הטיפול לאחר 12 שבועות.

מהנתונים עולה כי בדיקות ההדמיה טובות במהלך הביקור הראשון בדיוק כמו התוצאות לאחר שנה אחת בקביעת אבחנה קלינית באמצעות כל הכלים הקליניים הזמינים.

בחולים עם תוצאות חיוביות בבדיקות DaTscan, החוקרים מצאו כי הרופאים המטפלים חשו בטוחים יותר באבחנה של מחלת פרקינסון, עם סבירות גבוהה יותר למתן טיפול תרופתי והעלאת מינון הטיפול.

החוקרים ייחסו את ההבדלים לתחושת ודאות גדולה יותר מצד הרופא באבחנת המחלה וצפי לתגובה לטיפול תחליפי בדופמין. לא רק שאבחנה מוקדמת מובילה לקבלת טיפול תרופתי מתאים, אלא עשויה גם לחסוך את הצורך בטיפול תרופתי מיותר, הכרוך בתופעות לוואי.

מתוך הכנס השנתי מטעם Society of Nuclear Medicine and Molecular Imaging

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה