Radiology

איגוד ה-American Cancer Society תומך בבדיקות סקר לסרטן ריאות (CA Cancer J Clin.)

ההנחיות המעודכנות אודות בדיקות סקירה לסרטן ריאות מטעם ה-ACS (American Cancer Society) קובעות כי יש עדויות מספקות לבדיקות סקירה באמצעות בדיקת LDCT (Low Dose Computed Tomography) באוכלוסיות מסוימות בסיכון גבוה.

ההנחיות פורסמו בכתב העת CD: A Cancer Journal for Clinicians ומהוות עדכון של הנחיות הביניים שפורסמו בשנת 2010, המבוססות על סקירה סיסטמית, שפורסמו לפני כשנה.

מומחי ה-ACS ממליצים על בדיקות סקר לסרטן ריאות באנשים בגילאי 55-74 שנים עם היסטוריה של עישון (לפחות 30 שנות חפיסה), במעשנים בהווה או באלו שהפסיקו לעשן במהלך 15 השנים האחרונות. הבדיקות מוצעות למטופלים במצב בריאותי טוב יחסית.

בדיקת LDCT מבוצעת כל שנה וב-ACS מדגישים כי יש לעודד מטופלים להצטרף לתוכניות סקירה מאורגנות לסרטן ריאות. אימוץ בדיקות סקירה לסרטן ריאות עשוי להציל חיים של חולים רבים ובשלב זה יש די עדויות התומכות בבדיקות סקירה לסרטן ריאות, בתנאי שנערך דיון מקיף בנוגע ליתרונות, המגבלות והסיכונים, וניתן לערוך את בדיקות הסקירה במסגרת תוכניות מנוסות.

ה-National Comprehensive Cancer Network היו הראשונים להמליץ על בדיקות סקירה שנתיות עם LDCT לאוכלוסיות מסוימות (2011); ה-American Lung Association פרסם המלצה דומה בשנת 2012.

מה-American College of Radiology נמסר כי בכוונתם לפרסם סדרת הנחיות שלהם במטרה להבטיח כי בדיקות הסקירה לסרטן ריאות באמצעות בדיקת CT יבוצעו ע”י אנשי צוות מיומנים, עם הציוד והפרוטוקולים המתאימים ומעקב הולם.

למות ההנחיות הרשמיות וההתלהבות בחלק מהמרכזים הרפואיים, עדיין קיימת הסתייגות מצד חלק מהמומחים לממאירויות של הריאה, המודאגים כי יש לסגור פרטים נוספים רבים בטרם ניתן יהיה ליישם תכניות סקירה ארציות.

מה-ACS נמסר כי היתרון של גישה זו כולל אפשרות לאבחנה של סרטן ריאות בשלב מוקדם יותר וכך להציל חיי חולים; מנגד, ישנן מגבלות ונזקים אפשריים, כולל שיעור גבוה יחסית של ממצאים חיוביים-שגויים והחרדה הנלווית וכן צורך בבדיקות פולשניות נוספות (דוגמת ביופסית ריאה). בנוסף, קיים חשש לגיטימי כי חלק מהמעשנים יראו באפשרות לעבור בדיקות סקירה כתירוץ להמשיך ולעשן. הם מדגישים כי עם בדיקות הסקירה יש לשלב מאמצים רבים לעודד הפסקת עישון.

CA Cancer J Clin. Published online January 10, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה