Radiology

הערכת מקומה של בדיקת MRI בחולים עם טרשת נפוצה (Curr Opin Neurol)

במאמר חדש נערכה סקירה של מקומה של בדיקת הדמיה בתהודה מגנטית (MRI או Magnetic Resonance Imaging) בהערכה ובירור של טרשת נפוצה. הכותבים מאמינים כי התקדמות נוספת בטכנולוגיה צפויה להביא להרחבת ההבנה של מנגנוני המחלה ולשפר את היכולת לאבחן, להעריך את הפרוגנוזה ולעקוב אחר חולים עם טרשת נפוצה.

במסגרת הסקירה ביקשו החוקרים לסכם את הנתונים העדכניים הנוגעים לשימוש בבדיקת MRI בהערכת מעורבות המוח וחוט השדרה בחולים עם טרשת נפוצה.

הכותבים מסבירים כי הודות לבדיקת ה-MRI חלה התקדמות בהבנת המנגנונים בבסיס התפתחות והתקדמות נגעים פוקאליים ונזק דיפוזי בחולים עם טרשת נפוצה. השימוש ברצפי MRI חדשים הביא לשיפור משמעותי באפיון נגעים פוקאליים, בפרט נגעים בקורטקס. חל שיפור ניכר בסגוליות וברגישות של טכניקות MRI הודות לקורלציה בין מאפיינים היסטופתולוגיים ובדיקות MRI. השימוש בטכניקת MRI בשדה גבוה (3T) ושדה גבוה מאוד (מעל 3T) הביא לשיפור נוסף בזיהוי נזקים קטנים לחומר האפור והחומר הלבן, והבנת הקשר הטופוגרפי של נזק גלוי לכלי הדם הורידיים.

ההתקדמות בכלים לאחר-עיבוד הובילה להתקדמות נוספת בזיהוי נזק בעל חשיבות קלינית בחומר הלבן ובחומר האפור.

לסיכום, בדיקת MRI עדיין משחקת תפקיד מרכזי בהערכה של טרשת נפוצה והודות להתקדמות בטכנולוגיה חל שיפור בהבנת תהליכי המחלה וביכולת האבחנה, המעקב והערכת הפרוגנוזה של החולים.

Curr Opin Neurol. 2012;25(4):402-409

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה