Radiology

טיפול חדש משפר את תוחלת החיים של חולים עם ממאירות של הערמונית (מתוך כנס SNM)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-SNM עולה כי טיפול ב-Radium-223 Chloride הביא לשיפור משמעותי בשיעורי ההישרדות של חולים עם ממאירות של הערמונית, עמידה לסירוס וגרורות לעצמות, עם רעילות נמוכה מאוד.

לדברי החוקרים, לעיתים קרובות מתייחסים לממצאי המחקר כפריצת דרך, ככל הנראה מאחר שמדובר בגישה חדשה לטיפול בממאירות מתקדמת של הערמונית, העשויה לשמש לטיפול בגרורות באתרים מרובים, ללא תלות במיקומן בגוף.

               

החוקרים הציגו נתונים מעודכנים ממחקר ALSYMPCA, שהופסק מוקדם לאחר הוכחת התועלת של הטיפול. כאשר התוצאות המוקדמות הוצגו, מומחים היללו את המחקר ככזה העשוי להביא לשינוי אופי הטיפול וקביעת סטנדרט חדש לטיפול.

ALSYMPCA הינו מחקר בינלאומי, אקראי, כפל-סמיות, שכלל 922 חולים עם סרטן ערמונית עמיד לסירוס, עם גרורות לעצמות בשני אתרים, או יותר. החולים טופלו ב-Radium-223 או בסיליין (פלסבו). בנוסף, שתי הקבוצות קיבלו את הטיפול הסטנדרטי הטוב ביותר.

יעד הסיום העיקרי של המחקר היה שיעורי ההישרדות הכוללים.

החוקרים מדווחים כי 615 חולים קיבלו 6 זריקות תוך-ורידיות של Radium-223 כל ארבעה שבועות, למשך שישה מחזורי טיפול, ו-307 קיבלו זריקות פלסבו תואמות.  הם מסבירים כי רדיום-223 מכוון לגרורות בעצמות עם העברת אנרגיה ליניארית של חלקיקי אלפא בטווח-קצר (פחות מ-100 מיקרומטר).

החוקרים מצאו כי בקבוצת ההתערבות, החולים שרדו בממוצע, 3.8 חודשים יותר מהחולים בקבוצת הביקורת (חציון שיעורי הישרדות של 14 לעומת 11.2 חודשים, יחס סיכון של 0.695). בנוסף, הטיפול ברדיום-223 הביא לדחיית סיבוכים של העצם, בפרט כאבי עצמות, ב-5.5 חודשים. הטיפול נסבל היטב.

החוקרים חשים כי מדובר בפריצת דרך אמיתית בטיפול בסרטן ערמונית בשלב מתקדם; הטיפול מציע גישה חדשה לטיפול בחולים עם מחלה מתקדמת. הם מקווים כי יוכלו להשתמש בבדיקות PET/CT ובדיקות רפואה גרעינית אחרות להערכת התגובה לטיפול. כמו כן, מדובר בפעם הראשונה בה נעשה שימוש תרפויטי בחלקיקי אלפא.

SNM 2012 Annual Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה