Radiology

השוואה בין שתי טכניקות לחיזוק תיקון ניתוחי של עקמת ניוונית (BMC Musculoskeletal Disorders)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת BMC Musculoskeletal Disorders עולה כי ניתן להשיג תוצאות ניתוחיות טובות יותר בחולים עם עקמת ניוונית של עמוד השדרה המותני עם חיזוק ברגים שהוכנסו באמצעות PMMA (Polymethylmethacrylate) או השתלת עצם אוטולוגית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חלה עליה בטיפול הניתוחי במבוגרים עם עקמת על-רקע תהליך ניווני בשילוב עם אוסטיאופורוזיס. מחקרים אישרו כי ברגים בעמודי-שדרה אוסטיאופורוטיים הרבה פחות חזקים, עם הרבה יותר תזוזות של הברגים בחוליה, בהשוואה למצב בעמודי שדרה תקינים. תוספת PMMA (Polymethylmethacrylate) או עצם אוטולוגית עשויים להביא לכוח תיקון משמעותי יותר ויתרונות רבים.

החוקרים ערכו סקירה רטרוספקטיבית  שכללה 31 חולים עם עקמת ניוונית של עמוד שדרה המותני, בשילוב עם אוסטיאופורוזיס,שעברו ניתוח בין דצמבר 2000 . כולם היו במעקב במשך לפחות מינימום של שנתיים. כל המשתתפים עברו ניתוח בגישה קדמית. 14 מהם קובעו עם בורג וחיזוק עם PMMA ויתר 17 החולים עם עצם אוטולוגית. בין הקבוצות תועד דמיון במין, גיל והרגלי עישון. זמן הניתוח, אובדן דם, עירויי דם, עלות רפואית, שהות ביחידת טיפול נמרץ לאחר הניתוח, שהות בבית החולים ומשך האשפוז תועדו והחוקרים השוו בין הקבוצות.

מהתוצאות עולה כי אין הבדלים משמעותיים בין השימוש בעצם אוטולוגית ובין PMMA בכל הנוגע לכל אתרי המטרה לעיל, למעט משך הטיפול בכאב שרירים ועלות הניתוח. שני חולים אובחנו עם דלף בזמן הניתוח, אך אין נזק לעצבים או תסמינים לאחר הניתוח. לא נדרשו ניתוחים חוזרים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הן חיזוק הכנסת ברגים עם PMMA והן עם עצם אוטולוגית לטיפול בעקמת ניוונית של עמוד השדרה המותני עם אוסטיאופורוזיס עשויים להביא לתוצאות ניתוחיות טובות. השימוש ב-PMMA אמנם מפחית את השימוש בתרופות פומיות לשיכוך כאבים, אך בעלות של הוצאות רפואיות נוספות.

BMC Musculoskeletal Disorders

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה