Radiology

התועלת של קרינה גופית סטריאוטקטית בטיפול בקשריות ריאתיות בודדות (Lung Cancer)

במקרים בהם קשריות ריאתיות בודדות הן חשודות מאוד לסרטן הריאה, אך החולים אינם מועמדים טובים להתערבות ניתוחית ואין אבחנה היסטולוגית, חוקרים מיפן ממליצים על קרינה גופית סטריאוטקטית (SBRT או Stereotactic Body Radiotherapy).

במאמר שפורסם בכתב העת Lung Cancer כותבים החוקרים כי מנתונים שפורסמו לפני כשנה עלה כי SBRT הינה גישה יעילה במקרים מוקדמים של NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer).

במחקר החדש, החוקרים השוו בין תוצאות SBRT ב-115 חולים עם אבחנה פתולוגית של NSCLC ובין 58 חולים נוספים עם קשריות ריאתיות בודדות , שאובחנו כסרטן ריאות על-בסיס קליני.

לא זוהו הבדלים מובהקים סטטיסטית בין חולים עם אבחנה קלינית ובין חולים בקבוצת הביקורת בשיעורי הבקרה המקומית לאחר שלוש שנים (80% ו-87%, בהתאמה), בשיעורי ההישרדות ללא מחלה מקומית (88% לעומת 91%), הישרדות ללא גרורות (70% לעומת 74%), הישרדות ללא-התקדמות (64% לעומת 67%), הישרדות ספציפית לסיבה (74% לעומת 71%), או הישרדות כוללת (54% ו-57%).

לא תוארה רעילות חדה במהלך SBRT. דלקת ריאת כימית על-רקע קרינה בדרגה 2 ו-3 התפתחה ב-12% ו-9% מהמשתתפים במחקר, בהתאמה וב-16% ו-3% מהביקורות. לא תוארו מקרים של נזק בדרגה 4 או 5, ולא תוארה רעילות דרגה 3 ומעלה.

כיום, בחולים המועמדים לניתוח, כריתת אונה עם דיסקציה של המדיאסטינום הינה הטיפול הסטנדרטי. SBRT עשויה לשמש כאפשרות בחולים המסרבים לניתוח.

Lung Cancer 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה