Radiology

סוכנות ה-FDA אישרה תוכנה חדשה לסריקת צילומי חזה (מתוך הודעת ה-FDA)

FDA

תוכנה חדשה, העשויה להביא לזיהוי מוקדם של סרטן ריאות בעלות נמוכה, זכתה לאישור סוכנות ה-FDA (Food and Drug Administration).

מפתחי הטכנולוגיה מסבירים כי פיתוח כלי לא-יקר לאבחנה מוקדמת עשוי לסייע רבות בבדיקות סקר למחלות ממאירות ולשפר את הישרדות המחלה. במידה ולבדיקת הסקר תהיה רגישות גבוהה ועלות נמוכה, אזי היא עשויה להשפיע רבות בתחום.

התוכנה החדשה, Temporal Comparison, מסייעת לרדיולוגים לזהות טוב יותר שינויים ברקמת הריאה ע”י שיפור ההשוואה בין צילום חזה חדש ובין צילום קודם. התוכנה מטילה את ההדמיה החדשה על הישנה ומדגישה אזורים בהם חלו שינויים. באופן תקין, רדיולוגים מסיקים מסקנות באשר לחשד לשינויים ברקמה ע”י השוואת צילומי חזה האחד לצד השני.

במחקר שלא-פורסם מטעם היצרן באוניברסיטת וושינגטון, נרשם שיפור ביכולת הזיהוי של קשריות בודדות עם השימוש בתוכנה. 15 רדיולוגים סקרו 422 צילומי חזה, האחד ליד השני (הגישה המקובלת לזיהוי סרטן ריאות), תוך דירוג אזורים הדורשים פעולה נוספת. הרדיולוגים צפו לאחר מכן בצילום הריאות שנוצר עם התוכנה החדשה והעריכו בשנית את הסריקות. שיעורי הזיהוי של קשריות בודדות השתפר ב-12.4% עם הטכניקה החדשה.

המפתחים מסבירים כי נכון להיום, בדיקת CT הינה הדרך הטובה ביותר לזהות סרטן ריאות בשלב מוקדם. בשנת 2010 נערך מחקר מטעם ה-National Cancer Institute שהשווה בין צילומי רנטגן ובדיקות CT בלמעלה מ-50,000 נבדקים והדגים ירידה של 20% בשיעורי התמותה בקבוצת הנבדקים לאחר CT, הודות לאבחנה מוקדמת. עם זאת, שימוש נרחב בבדיקות CT כרוך בעלויות גבוהות.

לדברי המפתחים, התוכנה תהיה זולה משמעותית מבדיקות ה-CT. עם זאת, אין לשכוח כי בדיקת CT מספקת מראה תלת ממדי, אותו לא ניתן להשיג עם צילום רנטגן.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה