Radiology

המלצה מטעם ה-NCCN לערוך בדיקות סקר לסרטן ריאות (מתוך הודעת ה-NCCN)

רשת ה-NCCN (National Comprehensive Cancer Network) הודיעה על תמיכתה בביצוע בדיקות סקר במסגרת ההנחיות העדכניות בנושא. ההמלצה היא לערוך בדיקות טומוגרפיה ממוחשבת במינון נמוך במטופלים נבחרים בסיכון גבוה למחלה. מדובר בהמלצה בסיווג 2A, המבוססת על עדויות בדרגה נמוכה, אך קיים קונצנזוס כי מדובר בצעד הולם.

חוקרים ממחקר International Early Lung Cancer Action Program, שהדגים את היתרונות של בדיקת טומוגרפיה ממוחשבת במינון נמוך בשנת 1999 כותבים כי ה-NCCN הינו הארגון המקצועי הראשון שערך סקירה מקיפה ועדכן את ההמלצות לאור מכלול העדויות. להערכתם, לא ניתן עוד להתעלם מהפוטנציאל המוכח של בדיקת CT בכל הנוגע לסרטן ריאות.

בשנה שעברה, מחקר National Lung Screening Trial הופסק בשלב מוקדם לאחר שהוכח כי בדיקות סקר של מעשנים כבדים עם טומוגרפיה ממוחשבת במינון נמוך הביאו להפחתת שיעורי התמותה עקב סרטן ריאות, בהשוואה לבדיקות סקר המבוססות על צילומי חזה.

מומחים בתחום סרטן ריאות שיבחו את הממצאים, אך באותה עת הביעו חשש באשר לאופן בו יש להתקדם בנושא בפועל. עדיין ישנה הסוגיה הנוגעת לאילו מטופלים מתאימים לבדיקות הסקר, באיזו תדירות, כיצד יש לנהוג עם ממצאים שאינם חד-משמעיים, וכיצד ניתן לצמצם את ההתערבויות בנבדקים ללא עדות לסרטן ריאות.

לפי ההנחיות העדכניות מטעם ה-NCCN, בדיקות סקר לסרטן ריאות על-סמך בדיקת טומוגרפיה ממוחשבת במינון נמוך הינן נושא מורכב ושנוי במחלוקת. המאמר המלא כולל התייחסות לנושאים שונים, בהם סקירה של גורמי הסיכון לסרטן ריאות, המלצות לבחירת מטופלים בסיכון-גבוה לבדיקות סקר, המלצות להערכה ומעקב אחר קשריות שזוהו במהלך בדיקות הסקר, דיון בנוגע לדיוק של בדיקות סקר המבוססות על טומוגרפיה ממוחשבת במינון נמוך ודיון באשר ליתרונות והסיכונים הכרוכים בבדיקות סקר.

ההנחיות מתייחסות גם לנושאי עלות, תוך פירוט כי עלות בדיקת טומוגרפיה ממוחשבת במינון נמוך עולה על העלות של בדיקות סקר רבות אחרות.

מתוך הודעת ה-NCCN

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה