Radiology

יעילות צילומי מתיחה להערכת אי-יציבות דינאמית של Scapholunate (מתוך Journal of Hand Surgery)

בעקבות מחקר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Hand Surgery ממליצים מומחים בתחום על צילום בטכניקת Clenched Pencil כדרך הטובה ביותר להערכת אי-יציבות דינאמית של Scapholunate.

בספרות הרפואית תוארו טכניקות שונות לצילומי מתיחה לאבחנת אי-יציבות של Scapholunate. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להשוות בין צילומי המתיחה הללו ולקבוע איזו טכניקה היא השימושית ביותר להדגמת מרווח Scapholunate.

במסגרת המחקר ערכו החוקרים חיפוש בספרות הרפואית אחר מאמרים המתארים צילומי מתיחה של Scapholunate. הם יצרו אי-יציבות של Scapholunate בתשעה שורשי כף יד בגופות והשלימו צילומי רנטגן בטכניקות המופיעות בספרות הרפואית, כולל מבט Clenched Pencil, Clenched Fist בתנוחות שונות ו-Traction. החוקרים מדדו את מרווח Scapholunate באמצעים דיגיטאליים.

החוקרים זיהו 8 צילומי מתיחה להערכת Scapholunate שתוארו בספרות הרפואית. במטרה להמשיך ולאפיין את צילומי המתיחה הטובים ביותר, הם בחנו מדדים נוספים, כולל סטייה של האולנה ודרגת עקמומיות. עם מבט Clenched Pencil תועדו התוצאות העקביות ביותר להערכת Scapholunate. עם זווית Clenched Fist, מרווח Scapholunate המקסימאלי תואר בזווית סטייה של האולנה של שלושים מעלות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי צילום בטכניקת Clenched Pencil הינו הדרך הטובה ביותר להדגמת אי-יציבות דינאמית של Scapholunate. טכניקה זו מאפשרת השוואה לצד הנגדי בצילום יחיד. לאור זאת, החוקרים ממליצים על טכניקה זו להערכת פתולוגיה ב-Scapholunate.

Journal of Hand Surgery, Vol 36; 7:1149-1157

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה