Radiology

שילוב Propofol עם Hydrocodone לסדציה לצורך ברונכוסקופיה גמישה (Eur Respir J)

לדיכוי שיעול במהלך ברונכוסקופיה גמישה, השילוב של Propofol עם Hydrocodone הינו בטוח וטוב יותר ממתן Propofol בלבד, כך עולה מתוצאות מחקר חדש משוויץ, שפורסמו ב-European Respiratory Journal Express.

החוקרים טוענים כי בהעדר התוויות-נגד, יש לאמץ שילוב זה כטיפול הסטנדרטי לסדציה לצורך ברונכוסקופיה גמישה.

מדגם המחקר כלל 300 חולים שעברו ברונכוסקופיה גמישה, 154 חולקו לטיפול ב-Propofol בלבד ו-146 חולקו לטיפול המשולב ב-Propofol עם Hydrocodone.

בהשוואה למטופלים ב- Propofolבלבד, בחולים שקיבלו את הטיפול המשולב  מדד השיעול היה נמוך יותר כפי שנקבע לפי הערכת רופא (p=0.011) והצוות הסיעודי (p=0.031). שעתיים לאחר הפרוצדורה, החולה דיווחו על פחות שיעול ואי-נוחות עם Propofol ו-Hydrocodone בהשוואה לטיפול ב-Propofol בלבד (p=0.025).

בחולים שקיבלו את הטיפול המשולב נדרש מינון נמוך יותר משמעותית של Propofol (200 מ”ג) בהשוואה לאלו שטופלו ב-Propofol בלבד (280 מ”ג), בעיקר בפרוצדורות שכללו בדיקות מורכבות יותר, דוגמת שטיפה ברונכואלבאולרית, ביופסיה טרנס-ברונכיאלית או אספירציה באמצעות מחט.

הוספת Hydrocodone לא הובילה לעליה בסיבוכים סביב הפרוצדורה. סיבוכים מג’וריים לא היו נפוצים בשתי הקבוצות.

הסיבוכים הנפוצים ביותר כללו ריוויון חמצן של 90% ומטה (32%) וצורך בתמיכה בסנטר (31%). שיעור הסיבוכים לא היה שונה משמעותית בין קבוצות המחקר. לא תועדו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות במשך הפרוצדורה, בזמן עד לשחרור או בשיעור הסיבוכים.

Eur Respir J. Posted February 10, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה