Radiology

טכניקת Ultrasound Fusion לאבחון גידולי שריר-שלד (מתוך הכנס השנתי American Academy of Orthopaedic Surgeons)

טכניקה חדשה המבוססת על Ultrasound Fusion הינה בטוחה ויעילה לדגימת ביופסיות מרקמות שריר ושלד, עם דיוק הדומה לזה של שיטות קונבנציונאליות, כך מדווחים חוקרים בכנס השנתי של American Academy of Orthopaedic Surgeons.

האבחנה של גידולי שריר-שלד התבססה לרוב על ביופסיות רקמה שנלקחו תחת הכוונת בדיקת אולטרה-סאונד, CT או MRI. טכניקת Ultrasound Fusion הינה טכניקה חדשה בה בדיקת ה-CT או ה-MRI מועלה למכשיר Ultrasound Fusion. אותה הדמיה עוברת “איחוי” עם בדיקת אולטרה-סאונד בזמן-אמת. באופן זה ניתן לדמות את האנטומיה המדויקת של בדיקת MRI או CT ומשוב בזמן אמת עם הכנסת המחט.

מתוצאות המחקר עולה כי שיעורי ההצלחה של דגימה אבחנתית עם ביופסיות בהכוונת טכניקת Ultrasound Fusion עמדו על 93%, לעומת 90% עם בדיקת CT. בנוסף, היה נוח יותר להשיג את דגימת הרקמה עם Ultrasound Fusion.

החוקרים גם העריכו את תוצאות המטופלים, כולל דרגת הנוחות במהלך הפרוצדורה והכאב ושיעור הסיבוכים. שתי הגישות היו די בטוחות, עם שיעור סיבוכים נמוך מאוד, לצד שיעורי יעילות ודיוק דומים. עם זאת, דגימות בגישת Ultrasound Fusion נלקחו מהיר יותר, עם סביבה נעימה יותר למטופל ופחות כאב בעת הביופסיה. בנוסף, ייתכן כי הטכניקה פחות יקרה.

מתוך כנס American Academy of Orthopaedic Surgeons (AAOS) 2011 Annual Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה