Radiology

בדיקה קלינית חדשה להערכת זעזוע מוח בספורטאים צעירים (מתוך כנס ה-AAN)

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

מתוצאות מחקר שצפוי להתפרסם בכנס השנתי ה-62 של ה- American Academy of Neurology, עולה כי כלי קליני פשוט הנמצא בפיתוח עשוי לסייע לרופאים באבחנת זעזוע מוח בצעירים. לדבריהם, זהו מכשיר נייד וזול, המיועד להערכת ספורטאים בשטח.

החוקרים מסבירים כי המכשיר מודד את זמן התגובה, אשר נמצא כמדד אמין ותקף במחקר קודם. במחקר הנוכחי הודגם כי הבדיקה רגישה לשינויים בזמן התגובה לאחר זעזוע מוח.

המחקר כלל משתתפים מנבחרות הפוטבול, התאבקות ונבחרת הנשים בכדורגל מאוניברסיטה אחת. כל אתלט שאובחן קלינית כסובל מזעזוע מוח עבר הערכה של זמן התגובה בתוך 72 שעות מהפגיעה. החוקרים מציינים כי רק 7 ספורטאים סבלו מזעזוע מוח במהלך תקופת המחקר.

החוקרים בדקו באמצעות המכשיר את זמן התגובה הממוצע הבסיסי. הם שיחררו צילינדר קשיח הקשור לדיסק מקובע, על מנת להעריך כמה מהר הספורטאים תופסים אותו. מתוצאות המחקר עולה כי בהשוואה למדידה הבסיסית, זמן התגובה של 6 מ-7 הספורטאים שנפגעו היה ארוך יותר. זמן התגובה עלה מ-198+21 מילישניות במדידה הבסיסית, ל-218 +29 מילישניות לאחר הפגיעה.

מומחה מהתחום הדגיש כי המחקר כלל מדגם קטן מאוד ועל כן קשה להסיק מסקנות מתוצאותיו. הוא הוסיף כי לא ניתן להעריך פגיעות מוח טראומטיות, כולל זעזוע מוח, באמצעות כלי בדיקה אחד בלבד, וכי דרושה הערכה  נוירולוגית מלאה. בשלב זה דרוש מחקר רחב היקף על מנת להעריך את יעילות הכלי החדש.

מומחה אחר ציין כי כלי הבדיקה החדש הוא פשוט וזול, בניגוד לטכנולוגיות ממוחשבות יקרות, ועל כן עשוי לסייע להערכת צעירים שלא היו מגיעים לבדיקה במצב אחר.

מתוך הכנס American Academy of Neurology (AAN) 62nd Annual Meeting.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה