Radiology

טיפול באור כחלופה לפרכוסים מוקדיים (מתוך Epilepsia)

במחקר חדש בחנו החוקרים את האפשרות לטיפול ניסיוני באור כחלופה לתרופות אנטי-אפילפטיות או ניתוח בחולים עם פרכוסים מוקדיים. החוקרים מאמינים כי דיוטה קטנה הפולטת קרינה אולטרה-סגולה עשויה לסייע לחולי אפילפסיה.

להערכתם, זו עשויה להיות שיטה ספציפית מאוד ויעילה לטיפול בפרכוסים מוקדיים, ללא חשיפת החולים למינונים רעילים של תרופות שונות או נזק מוחי בלתי-הפיך בעקבות ניתוחים לטיפול באפילפסיה.

החוקרים העריכו את ההשפעה של טיפול באור על פעילות התקפית של דגימות מוח מחולדות. הם בחנו את הממצאים בבדיקות אלקטרו פיזיולוגיות מדגימות שנחשפו ל-GABA (Gamma-Aminobutyric Acid). החוקרים עוררו פעילות דמוית-פרכוסים ע”י חשיפת הדגימות עם מדיום חוץ-תאי חסר מגנזיום, המכיל 4-Aminopyridine.

הטיפול נותר בעייתי בכשליש מחולי אפילפסיה, שאינם מגיבים לטיפולים קונבנציונאליים. טיפולים חדשים התמקדו בעיקר בגירויים חשמליים של עצב הואגוס, באזור האפילפטוגני של הקורטקס, או במבנים מוחיים עמוקים יותר, דוגמת הגרעין הקדמי של התלמוס.

החוקרים מסבירם כי הפחתה ישירה של עוררות הנוירונים בקורטקס האפילפטוגני היא אפשרות מושכת יותר מניתוח כריתה או גירוי חשמלי. הם מציינים כי הדבר בוצע ע”י קירור מקומי, שעשוי להפסיק באופן מיידית את הפעילות ההתקפית בדגימות מוח ממכרסמים ובני אדם.

החוקרים מעלים את האפשרות כי משאבה מתוכנתת תוכל להעביר GABA לחלל התת-עכבישי באזור האפילפטי של המוח. בעקבות זאת דיודות משחררות קרינה אולטרה-סגולה, בעזרת טכניקות דומות ליחידות לגירוי קורטקס, המצויות כיום במחקרים קליניים.

ניתן להביא להפעלת הדיודות דרך לו”ז שנקבע מראש, בדומה ליחידות לגירוי עצב הואגוס או התלמוס, או ע”י יחידה המזהה פעילות פרכוסית.

החוקרים מצאו כי טיפול באור עשוי להביא לשחרור כמות מספקת של GABA במטרה להפחית את פעילות דמוית-פרכוסים בדגימות מוחות של חולדות. מאחר שמודל הפרכוסים חמור מאוד, ככל הנראה לטכניקה זו תהיה השפעה משמעותית במקרים של אפילפסיה מוקדית בבני אדם.

Epilepsia. 2010;51:127-135

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה