Radiology

חשיבות קורס קצר בנושא צילומי חזה בהערכת כישורי מתמחים ברפואה פנימית בזיהוי שינויים אנטומיים (Conn Med.)

היכולת לפרש נכונה צילומי חזה, חשובה מאוד בקרב מתמחים ברפואה פנימית. אולם, תכניות הלימודים מקדישות מעט מאוד להכשרת המתמחים בנושאי רדיולוגיה. מטרת המחקר הנוכחי היתה להעריך את יכולתיהם של מתמחים ברפואה פנימית, לפרש צילומי חזה, בעקבות קורס בן שעה וחצי הכולל הרצאה ותירגול.

החוקרים העריכו את כישורי המתמחים במהלך השבוע הראשון מבין 4 שבועות הרוטאציה. ההתערבות נערכה במהלך השבוע השני, ובשבוע הרביעי נערכה הערכה חוזרת של כישורי המתמחים.

במחקר השתתפו מתמחים ברפואה פנימית, בכל שלבי ההתמחות, שלקחו חלק בקורס בן שעה וחצי, שהתייחס לטכניקה, אנטומיה, פתופיזיולוגיה וזיהוי מאפייני המחלה, באמצעות קבוצות לימוד קטנות.

החוקרים נעזרו ב-38 שאלות מרובות-ברירה, במטרה להעריך את ההבנה והידע הבסיסי בפירוש צילומי חזה.

מהתוצאות עולה כי בתחילת המחקר, המתמחים ענו נכונה על 64% מהשאלות, ולאחר ההתערבות, ענו נכון על 77% מהשאלות (95% CI=8.4-16.3%, p=0.0001). בתחילת המחקר, לא נרשמו הבדלים משמעותיים בכישורי מתמחים בשנת ההתמחות הראשונה, או מתמחים בשנים מתקדמות יותר. אולם, מתמחים בכירים (בשנה השניה או השלישית להתמחות), זכו לשיפור משמעותי יותר לאחר הסמינר הקצר (p=0.002).

לסיכום, ממצאי המחקר מצביעים על יכולת נמוכה של מתמחים ברפואה פנימית, בפירוש צילומי חזה. התערבות המכוונת להקנות כישורים בסיסיים בהערכת צילומי חזה, עשויה לשפר את כישורי פיענוח צילומי חזה. שילוב הדרכה פורמלית כחלק מהכישורים האבחנתיים של צילומי חזה, במסגרת לימודי הרפואה, עשויה לתרום משמעותית להכשרה של המתמחים ברפואה פנימית.

Conn Med. 2006 Aug;70(7):421-5; quiz 426-9

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה