Radiology

הדמיה על-קולית מקלה על החדרת קטטר לווריד מרכזי

ממחקר חדש עולה, כי החדרת קטטר לווריד הצווארי הפנימי בהנחיית אולטראסאונד בזמן אמת בחולים קריטיים היא עדיפה על פני השיטה הקונבנציונאלית, המסתמכת על נקודת ציון אנטומית להחדרת הקטטר.

לדברי החוקרים, רופאים רבים נמנעים מהשימוש באולטראסאונד בהחדרת קטטר לווריד מרכזי מסיבות שונות. ההוצאות, התכליתיות והזמינות של מכשירי אולטראסאונד מעוצבים במיוחד הן בעייתיות, כמו גם הכשרת הרופאים להליך זה.

במחקר, שבוצע בשנים 2000-2006, נכללו 900 חולים קריטיים המונשמים מכאנית. מחציתם נבחרו באקראי להחדרת קטטר מונחית אולטראסאונד , והמחצית השנייה להחדרה בטכניקה המסורתית המבוססת על נקודת ציון אנטומית.

בכל המדדים המתועדים, כולל כמות הזמן הנדרש, שיעורי הניסיונות המוצלחים ושיעור סיבוכים, קבוצת האולטראסאונד הראתה תוצאות טובות יותר (0.001>P).   

תמונות האולטראסאונד הדו-מימדי כללו חתכים רוחביים ואורכיים. לדברי החוקרים, הגישה מציעה את היתרון של מיקום טוב יותר של המחט, ויזואליזציה ברורה יותר של ההליך, הימנעות מדקירה של שני דפנות, ומיקום מדויק של הקטטר בחלל כלי הדם.

במאמר מערכת מצורף, נאמר כי קיימת כרגע עדות מספקת ממחקר זה וממחקרים אחרים, התומכת בשימוש רוטיני באולטראסאונד בכל המצבים, שבהם כלי הדם אינם נראים מיד או נמושים בקלות משטח פני העור.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה