Radiology

חשיבות MRI באבחון Rheumatoid Arthritis בשלב מוקדם (J Rheumatol)

מחקר חדש מצא כי בדיקת MRI של הידיים יכולה לסייע להבחין בין חולים עם Rheumatoid Arthritis (RA) וחולים עם מחלות אחרות, גם בנוכחות צילומי רנטגן תקינים, תסמינים קלים, והעדר נוגדני anti-Cyclic Citrulinnated Peptide (anti-CCP).

איבחון מוקדם של RA עשוי לשפר את הפרוגנוזה של החולים, מאחר שניתן להתחיל בטיפול לפני התפתחות נזק משמעותי, בלתי-הפיך. אבל, בשלבים מוקדמים ההדמיות לרוב תקינות, ועדיין לא ניתן לזהות רמות נוגדני anti-CCP.

במחקר הנוכחי, החוקרים גייסו 30 חולים עם פוליארתריטיס, עם או בלי סינוביטיס, כאשר התסמינים הופיעו שנתיים קודם לכן, לכל היותר. אף אחד מהמשתתפים לא טופל באחת מתרופות DMARD (Disease Modifying Anti-Rheumatic Drugs), עם צילומי רטנגן תקינים, וללא רמות נוגדני anti-CCP הניתנות לזיהוי.

הדמיות MRI של הידיים ופרקי כף היד שימשו להערכת סינוביטיס וארוזיות.

מהתוצאות עולה כי 16 חולים אובחנו עם RA במהלך השנה העוקבת. יתר המשתתפים אובחנו עם Spondyloarthropathy, פיברומיאלגיה, Undifferentiated Arthritis, Sicca Syndrome, Hemochromatosis, Polymyositis, או Paraneoplastic Syndrome.

הדמיות MRI גילו מדד ארוזיות גבוה יותר באופן משמעותי במפרקי Metacarpophalangeal Joint בחולי RA, בהשוואה ליתר הקבוצות (19.3, לעומת 7.7), ועבור המפרק השני והשלישי (16.4 לעומת 5.7). רגישות בדיקת MRI באבחון ארוזיות עמדה על 64%, עם סגוליות של 70%.

לסיכום, החוקרים טוענים כי במקרים בהם המרקרים האימונולוגים והאמצעים הרדיוגרפיים נכשלים, יש מקום לבחון את חשיבות בדיקת MRI ככלי אבחנתי נוסף.

J Rheumatol 2006;33:1760-1765

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה