Radiology

האם עליה בהשמנה קשורה לאיכות הדמיה נמוכה יותר במחקרי רדיולוגיה ? (מתוך Radiology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוגוסט של Radiology, עולה כי השמנה תורמת לטרנד חדש של איכות הדמיה גרועה יותר ומפריעה עם פירוש של מחקרים רדיולוגיים רבים.

עם עליה בשכיחות ההשמנה המספר של הדמיות רפואיות עם איכות אבחנתית מוגבלת יעלו. ליכולת להתבונן אל תוך הגוף בצורה לא פולשנית בכדי לזהות מצבים יש את המגבלות שלה אם החולה גדול מדי.

החוקרים העריכו את ההשפעה של השמנה על איכות הדמיה רדיוגרפית בהתבסס על דיווחים רדיולוגיים בין השנים 1989-2003 בבית חולים Massachusetts General. מתוך מיליון צילומים נבחרו 7778 צילומים מוגבלים.

החוקרים מצאו, שאחוז הדיווחים הרדיולוגים המוגבלים על ידי גודל המטופל עלו מ-0.10% בשנת 1989 ל-0.14% בשנת 1995 ול-0.19% בשנת 2003, עם עליה ממוצעת כל שנה של 0.01%.

העלייה במספר הדיווחים עם הצילומים המוגבלים היו בקורולציה עם העלייה בשכיחות של השמנה.

הדיווחים של צילומים, שהכי סווגו כמוגבלים היו US של בטן ואחר כך צילום חזה, צילום בטן, CT בטן, CT חזה ו-MRI.

השמנה מעלה את עלויות הבריאות הכלליות. אם לחולה שמן יש איכות US מוגבל, הוא יופנה ל-CT בטן או ל-MRI פתוח, ולכל הבדיקות הללו יש עלויות נוספות.

יצרני התעשייה מתחילים לטפל בנושאים הקשורים להשמנה. מההיבט של טיפול בחולה ושל עלויות הטיפול הרפואי זה אידיאלי, שיהיה ציוד הדמיה, שיכול לטיפול בצרכים של קבוצה הולכת וגדלה זו של חולים וזאת בכדי להימנע משהייה ארוכה יותר בבית החולים לשם השגחה ובדיקות ועל מנת להימנע מבדיקה ניתוחית אפשרית.

החוקרים מסכמים כי יש צורך בביצוע מחקרים נוספים בכדי ליצור קורולציה בין BMI ואיכות ההדמיה עבור כל מודליטי. הדבר יוכל לעזור ליצרנים ולרדיולוגים להשיג את המטרה שלהם של שיפור איכות ההדמיה באוכלוסיה הגדלה של אמריקאים שמנים.

Radiology 2006;240:435-439

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה