Radiology

תכניות לשיפור איכות בדיקות הסקר לסרטן המעי הגס והרקטום אינן מועילות (Cancer)

ממחקר חדש עולה כי תכנית לשיפור איכות המכוונת כנגד השכיחות הגוברת של בדיקות סקר לסרטן המעי הגס והרקטום (Colorectal Cancer CRC) ע”י רופאים באירגונים מבטחים

(Managed Care Organizations), אינה מביאה לכל שיפור.

לדברי החוקרים, קיימת הזדמנות ממשית להביא לשינוי ע”י עידוד בדיקות סקר לסרטן המעי הגס והרקטום שיכולות לסייע במניעת התפתחות הגידול. תחת אמונה זו החוקרים פיתחו תכנית במטרה לסייע בשיפור שיעורי בדיקות הסקר. התכנית כללה בין היתר סדנאות לצוות הרופאים באירגונים, ספרות, סיוע עם תהליכים אדמיניסטרטיביים ומענקים בגובה 400$ לסייע בהקמת המערכות.

סך הכל, 19 אירגונים חולקו באקראי להתערבות במשך שנתיים, 17 אירגונים שימשו כביקורת.

לאחר שנתיים, מבין 32 האירגונים שנבדקו, לא נמצא הבדל משמעותי בשיעור בדיקות סקר. רק 26% מהמשתתפים המתאימים, ברמת סיכון ממוצעת, עברו בדיקות סקר ל-CRC בתקופה זו.

רק 29% מהמשתתפים עברו בדיקות סקר לפי קווי ההנחיה. עם זאת, השיעורים לפי אירגונים נעו בין 13% ל-70%. סה”כ, 43% מהמשתתפים עברו בשלב כלשהו מבחן סקר ל-CRC.

בין הבעיות שזוהו היו שרק 10 מהאירגונים בהם ביצעו את ההתערבות (53%), אספו את הנתונים בשיטה המוקדמת המומלצת ורק 4 (21%) ביצעו את כל הצעדים המומלצים, דוגמאת ביקורת תרשימים וישיבה אירגונית לפני שהתחילו בתהליך.

לסיכום, החוקרים טוענים כי נראה שההתערבות חסרת השפעה, אך הוסיפו כי הם למדו הרבה מן המחקר, דבר שעשוי לסייע בשיפור השיעורים בעתיד.

Cancer 2005;104.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה