Radiology

האם הוספת בדיקת Magnetic Resonance Spectroscopy 1H Quantitative מסייעת להבחין בין נגעים ממאירים ונגעים שפירים בשד ? (Radiology)

ממחקר שבוצע לאחרונה עולה כי הוספת בדיקת 1H MR Spectroscopy Quantitative עשויה לסייע לרדיולוג להבחין בין נגעים ממאירים ושפירים בשד.

במחקר עקבו אחר 55 נשים בגילאי 24-66 שאובחנו עם נגע בשד בבדיקת ביופסיה.

כל הנבדקות עברו בדיקת MRI באמצעות חומר ניגוד, לאחר מכן מדדו את ריכוז חומר הניגוד באמצעות 1H MR Spectroscopy. עבור כל מקרה, 4 רדיולוגים נדרשו לבחון את תוצאות MRI ולהעריך את הסיכוי לממאירות, לסווג את הנגע ולהמליץ על הטיפול ההולם.

החוקרים ביצעו שני ניתוחים של כל מקרה האחד, התבסס על המורפולוגיה של הנגע ועקומת זמן-עוצמת סיגנל, השני, התבסס על המורפולוגיה, עקומת זמן-עוצמת סיגנל וריכוז חומר הניגוד שנמדד.

מניתוח תוצאות המחקר עלה כי מבין 55 הנגעים שנבדקו, 35 נגעים היו ממאירים ו-20 שפירים. הוספת בדיקת 1H MR Spectroscopy הביאה לעליה ברגישות, סגוליות, ברמת הדיוק ובשיעור ההסכמה בין הרדיולוגים – ניתן היה לזהות שיפור משמעותי ברגישות אבחנותיהם של 2 מבין 4 החוקרים (p=0.3) ושיפור משמעותי בדיוק באבחנות של כל 4 הרדיולוגים (p=0.01, p=0.05, p=0.009, p<0.001).

Radiology 2005;236:465-475

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה