Radiology

סיגנלי דופלר עשויים לזהות סיכון לשבץ בהיצרות קרוטיד (Stroke)

זיהוי סימנים אמבולים בדופלר טרנסקרניאלי בחולים עם היצרות קרוטיד אסימפטומטית קשור ליותר אירועים צרברווסקולרים בקרוטיד האיפסילטרלי לעומת חולים עם תוצאות שליליות לסיגנל אמבולי. עם זאת, ההבדל בהיארעות אינו משמעותי סטטיסטית, מדווחים חוקרים אוסטרלים בגיליון יוני של Stroke: Journal of the American Heart Association.

הערך הקליני של זיהוי סיגנל אמבולי (ES) תלוי באוכלוסיה המיוחדת שנבדקה. במקרה של חולים עם היצרות קרוטיד חמורה אסימפטומטית, ספירת ES נמוכה בדרך כלל והסיכון לשבץ בקרוטיד האיפסילטרלי נמוך. לכן, דרוש מחקר גדול להראות את הערך הפרדיקטיבי של ES באוכלוסיה זו.

במחקר הנוכחי, ד”ר אבוט ושותפיו עקבו אחר 202 נבדקים עם 60% עד 99% היצרות קרוטיד. הם עברו הערכה נוירולוגית כל 6 חודשים ומוניטור ES למשך 60 דקות.

לאחר מעקב ממוצע של 34 חודשים, ל-6 מתוך 60 עורקי ES חיוביים (10%) היה שבץ בקרוטיד איפסילטרלי או התקף איסכמי חולף. זה היה נכון גם ב-12 מתוך 171 עורקי ES שלילי (7%). ההבדל לא היה משמעותי סטטיסטית.

בנוסף, זיהוי ES ידני יהיה בלתי יעיל. החוקרים הסיקו כי מערכות זיהוי ES אוטומטיות ואמינות מאפשרות שעות מוניטור רבות דרושות לאפשר מחקרים עתידיים ויישום קליני לאוכלוסיה זו.

Stroke 2005;36:1128-1133

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה