Radiology

האם יש להציע טיפול משלים בבתי חולים?

מחקר זה משווה גישות בין מומחים אונקולוגים לגבי השאלה האם יש להציע טיפולי רפואה משלימה ביחידות אינטגרליות הקשורות למחלקות האונקולוגיות.

ביוני 2002 חולק שאלון בנושא רפואה אלטרנטיבית ומשלימה בין 156 רופאים, 414 אחיות, 164 רדיולוגים ו-94 צוות אדמניסטרטיבי בחמישה בתי חולים אוניברסיטאים בנורווגיה האחראים לטיפול בסרטן. 61% החזירו את השאלון. 

ליותר ממחצית הרופאים (56%) ולרוב עובדי בריאות הציבור האחרים (85-93%) היתה גישה חיובית למחלקות אינטגרטיביות. אם סופק השירות, בערך מחצית מהרופאים סברו כי עלות הטיפול צריכה להיות מכוסה ע”י החולה. לעומת זאת, יותר מ-80% מהאחיות, פקידים ורדיולוגים סברו כי כספי הציבור צריכים לכסות את העלות. רוב מומחי האונקולוגיה, כולל הרופאים, חשו כי ההחלטה לגבי סוג הטיפול המוצע לחולה צריכה להיעשות בשיתוף פעולה בים החולה, המרפא המשלים ועובדי מחלקת האונקולוגיה. עם זאת, שליש מהרופאים חושבים כי החלטות לגבי הטיפול צריכות להיעשות ע”י עובדי בריאות הציבור בלבד.

באופן כללי, המחקר מציג גישה חיובית לגבי מחלקות משולבות המציעות טיפולים משלימים, גם בקרב אונקולוגים. עם זאת, נמצאו הבדלים ניכרים בין התחומים.

Tidsskr Nor Laegeforen. 2004 Dec 2;124(23):3078-80

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה